Δευτέρα 30 Αυγούστου 2021

Αναμνήσεις από την απογραφή του 2001

Είδα προ ολίγου μια πρόσκληση δήλωσης ενδιαφέροντος για συμμετοχή στην Εθνική Απογραφή που μάλλον θα γίνει φέτος (κάθε 10 χρόνια γίνεται). Ήρθαν αναμνήσεις από το 2001 που ως φοιτητής ήμουν απογραφέας. 

 Μου είχαν αναθέσει μια μεγάλη πολυκατοικία στην Κυψέλη. Κυριακή τότε και σε αρκετά σπίτια που είχα μπει, έπαιζε στην τηλεόραση Φόρμουλα 1. Είδα τον αγώνα σπαστά! 2 από τα ευτράπελα που θυμάμαι ήταν: 
  • Μπαίνω σε διαμέρισμα, απογράφω κανονικά και συνεχίζω. Μισή ώρα μετά κατεβαίνω στον επόμενο όροφο. Χτυπάω, ανοίγει η πόρτα και βλέπω πατέρα και γιο που είχα απογράψει πριν. Πάει, λέω, το έχασα. Μετά μου εξήγησαν ότι είχαν 2 διαμερίσματα δικά τους στην πολυκατοικία. 
  • Στο υπόγειο έμενε μία κυρία από τις Φιλιππίνες. Όταν πέρασα το μεσημέρι, έλειπε. Άφησα χαρτάκι και με κάλεσε το απόγευμα. Η καημένη είχε αγχωθεί, νόμιζε ότι ήταν κάτι περίεργο. Δε μιλούσε καλά αγγλικά. Συνεννοηθήκαμε στα γενικά. Όταν ήρθε η ώρα να γράψω το όνομά της έπεσε γέλιο. Στο τέλος έγραψα κάτι του τύπου "Ρομαρία Άννα Βέρο" - όπως το άκουγα δηλαδή. 
Τότε ήταν πάλι ο Παπαδόπουλος που πρωταγωνιστούσε στο βίντεο της καμπάνιας. Η ατάκα ήταν Γιατί ωραίοι είμαστε, αλλά πόσοι είμαστε; 

Παππούδες και γιαγιάδες έπιαναν την κουβέντα, οι προτάσεις για φιλέματα έπαιρναν και έδιναν. Αρνήθηκα τις περισσότερες ή τα πήρα πακέτο. Μας το είχαν τονίσει τότε ότι δεχόμαστε ό,τι μας πούνε και δεν αμφισβητούμε ούτε ζητάμε επίσημα έγγραφα ή κάτι άλλο. Πχ η κυρία από τις Φιλιππίνες επέμενε να μου δείξει το διαβατήριο και αρνήθηκα καλού-κακού. 

*Το 2011 δεν είχα πάει ξανά, παρόλο που με κάλεσαν λόγω "προϋπηρεσίας". Θεώρησα άδικο να στερήσω τα χρήματα από κάποιον που τα είχε μεγαλύτερη ανάγκη, όπως τα είχα εγώ όταν ήμουν φοιτητής.


Φέτος θα γίνει η απογραφή με ηλεκτρονικό κυρίως τρόπο. Πατώντας στην παρακάτω φωτογραφία μπορείτε όσοι ενδιαφέρεστε να κάνετε αίτηση ως απογραφείς.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου