Τρίτη 16 Νοεμβρίου 2021

Η αναβίωση του QR code ή αλλιώς Η σημασία του timing

Το QR code ως μέσο είναι μια σχετικά παλιά ιστορία. Ξεκίνησε τη δεκαετία του '90 ως συμπληρωματικό μέσο του barcode. Θυμάμαι 10 και πλέον χρόνια πριν που ξεκίνησε η άμεση ενασχόλησή μου με τα του μάρκετινγκ να το εντάσσουμε στο επικοινωνιακό υλικό (έντυπα, επαγγελματικές κάρτες κτλ) ως κάτι πολλά υποσχόμενο και νεωτεριστικό. Όμως κυρίως λόγω της τεχνολογίας που δεν είχε αναπτυχθεί αντίστοιχα, γρήγορα είχε εγκαταλειφθεί από τους περισσότερους, περνώντας σχεδόν στη λήθη.
Χαρακτηριστικά αναφέρω ότι απαιτούνταν κανείς να κατεβάσει ειδική εφαρμογή, να διαθέτει καλή σύνδεση στο διαδίκτυο, ο φωτισμός να είναι επαρκής για τη φωτογραφία και άλλες παράμετροι για να πάρει το αναμενόμενο αποτέλεσμα. 

Μόνο σε ορισμένες ειδικές περιπτώσεις χρησιμοποιούνταν - προσωπικά το συναντούσα κατά κύριο λόγο σε εκθέσεις του εξωτερικού όπου αποτελούσε συνοδευτικό της κάρτας επισκέπτη. Βέβαια για να δίνουμε όλη την εικόνα, ορισμένες προηγμένες εταιρείες είχαν δώσει τη δυνατότητα με το σκανάρισμα αυτόματα τα στοιχεία να στέλνονται στη database τους όπου το τμήμα εξυπηρέτησης πελατών μετά αναλάμβανε τα υπόλοιπα. Ως μέσο επικοινωνίας διατηρούνταν σε ένα βαθμό σε μικρό κομμάτι της αγοράς. 

 Τα τελευταία όμως 2 χρόνια το μέσο έχει επιστρέψει για τα καλά. Η εξέλιξη της τεχνολογίας έχει επιτρέψει την ευκολία της χρήσης, καθώς δεν απαιτείται ειδικό app για τα περισσότερα κινητά, ενώ το WiFi και το 4-5G είναι διαθέσιμα σχεδόν παντού. Βέβαια, το μεγάλο μπαμ έγινε με την υγειονομική κρίση όπου αναδείχθηκε ένα άλλο πλεονέκτημα της χρήσης του QR code, η ανέπαφη επικοινωνία. Πλέον το βλέπουμε σχεδόν καθημερινά στα Covid-free passes, σε επαγγελματικές κάρτες, σε προωθητικά έντυπα, ενώ αρκετά συχνά στην εστίαση έχει αντικαταστήσει τα παραδοσιακά εκτυπωμένα μενού. Μάλιστα, σε ορισμένες χώρες ζητείται από τους επισκέπτες χώρων εστίασης ή/ και ξενοδοχείων να σκανάρουν συγκεκριμένα QR codes δηλώνοντας την παρουσία τους εκεί για λόγους ιχνηλασιμότητας. 

Υπό μία έννοια, λοιπόν, μπορούμε να πούμε ότι το QR code επανήλθε μέσα στην υγειονομική κρίση - αυτή τη φορά για να παραμείνει. Αναμένουμε να δούμε σε ποιους άλλους κλάδους και με ποιους τρόπους θα χρησιμοποιηθεί.

Φωτογραφία από depositphotos.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου