Κυριακή 31 Ιουλίου 2011

Αγκίστρι: ημερήσια εκδρομή με ποδήλατο

Περνώντας μέρος των διακοπών στην Αίγινα αποφασίσαμε οι τολμηρότεροι της παρέας να πάμε ημερήσια εκδρομή στο Αγκίστρι - αφορμή στάθηκε προηγούμενη ανάρτηση για δορυφόρους και αποδράσεις. Το μικρό αυτό νησί του Αργοσαρωνικού βρίσκεται σε απόσταση 15' από Αίγινα και λίγο παραπάνω από μία ώρα από τον Πειραιά - είτε απευθείας είτε πάλι μέσω Αίγινας. Το εισιτήριο από Αίγινα είναι 5 ευρώ με το Agkistri Express και 5,5 με ιπτάμενο δελφίνι - τα δρομολόγια τα βρίσκει κανείς στο λιμάνι της Αίγινας. Διαλέγει κανείς τις ώρες που τον βολεύουν και ξεκινά. Η αρχική ιδέα ήταν να πάρουμε ποδήλατα από Αίγινα, τελικά αποφασίσαμε να νοικιάσουμε εκεί, αφού το κόστος είναι 5 ευρώ τη μέρα.

Ο χάρτης της διαδρομής αναλυτικά. Για να το δείτε καλύτερα, κλείστε το πρόσθετο παράθυρο με τα στατιστικά. Η συνολική διαδρομή που διανύσαμε ήταν 12,1 χλμ με ανηφόρες μέτριας εντάσεως ειδικά στο κομμάτι πριν την Δραγονέρα. Ξεκινήσαμε από Σκάλα, περάσαμε το Μεγαλοχώρι και κάναμε την βουτιά μας στη Δραγονέρα. Στην επιστροφή περάσαμε ξανά από Σκάλα και καταλήξαμε στην παραλία Χαλικιάδα, όπου περπατήσαμε τα τελευταία μέτρα σε μονοπάτι μέσα από το δάσος, ενώ στο τέλος χρειάζεται μικρή αναρρίχηση για να κατεβεί κανείς στη Χαλικιάδα.

IMAG0519
Το λιμάνι της Σκάλας και το μεταφορικό μας μέσο.

IMAG0522
Στο βάθος το Μεγαλοχώρι ή Μύλος. Ο δρόμος ανάμεσα σε Σκάλα και Μεγαλοχώρι είναι περίπου 2 χλμ με ελαφριά ανοδική κλίση.

IMAG0525
Το υποζύγιο μιας άμαξας ακριβώς απέναντι από ιππικό όμιλο της περιοχής. Το όριο ταχύτητας είναι στα 0 χιλιόμετρα την ώρα. Μάλλον το ξεπεράσαμε. Η διαδρομή από το Μεγαλοχώρι μέχρι την παραλία Δραγονέρα είναι περίπου 2,2 χλμ με αρκετές ανηφόρες και κατηφόρες. Μάλιστα η μεγαλύτερη είναι λίγο πριν την παραλία, σημείο όπου και αναγκαστήκαμε να πάρουμε τα ποδήλατα στα χέρια.

IMAG0528
IMAG0527
IMAG0529
Η κάθοδος προς την παραλία είναι απότομη για τα ποδήλατα. Σ'όλη τη διαδρομή υπάρχουν ενδιαφέροντα μηνύματα αγάπης, προστασίας του περιβάλλοντος και γενικότερα.

IMAG0533
Παρκάραμε τα ποδήλατα εκεί που τελειώνει ο τσιμεντένιος δρόμος και ορμήξαμε στη θάλασσα.

IMAG0534
Στην παραλία υπήρχε αρκετός κόσμος που έκανε ελεύθερο κάμπινγκ.

IMAG0531
IMAG0530
IMAG0532
Η παραλία είναι βραχώδης. Έχει ωραία χρώματα ενώ το πεύκο φτάνει μέχρι κάτω, όπως και σχεδόν σε όλο το νησί. Ήμασταν όμως άτυχοι γιατί μόλις είχε περάσει καράβι που είχε φέρει βρωμιά στην παραλία.

IMAG0536
IMAG0537
Στην παραλία έχει ξαπλώστρες που τιμολογούνται 8 ευρώ, εξαιτίας μιας κόντρας του διαχειριστή με την κοινότητα Αγκιστρίου. Δεν τις προτιμήσαμε. Μετά τη βουτιά ήπιαμε έναν καφέ σε φυσιολογικές τιμές στο beach bar που βρίσκεται στην παραλία.

IMAG0539
IMAG0541
Αφού ήπιαμε τον καφέ μας, ρίξαμε μια τελευταία ματιά στην παραλία και αρχίσαμε να σπρώχνουμε τα ποδήλατα στη μεγάλη και απότομη ανηφόρα. Σίγουρος τρόπος για να στεγνώσει κανείς μετά τη βουτιά.
Διανύσαμε τα 4,6 περίπου χλμ μέχρι την Σκάλα και άλλα 2 μέχρι την επόμενη παραλία-στόχο, την Χαλικιάδα στο μισό περίπου χρόνο απ'όσο κάναμε για να έρθουμε, καθώς σ'αυτό το κομμάτι της διαδρομής η κατηφόρα ήταν με το μέρος μας.

IMAG0543
IMAG0547
IMAG0548
Μερικές δεκάδες μέτρα πριν την Χαλικιάδα ο δρόμος σταματά. Η πορεία συνεχίζεται μέσα από το δάσος σε μονοπάτι που περνά πάνω από γκρεμό με ωραία θέα προς Αίγινα και Μονή.

IMAG0553
IMAG0563
Η θέα προς την παραλία της Χαλικιάδας αξίζει και αποζημιώνει για την ζέστη και τον κόπο. Τα χρώματα της θάλασσας είναι απίστευτα.

IMAG0554
IMAG0562
Στην παραλία υπάρχουν αρκετές σκηνές και γυμνιστές. Σ'αυτή την παραλία εικάζεται ότι είχε βρει προσωρινό καταφύγιο ο Κουφοντίνας πριν παραδοθεί.

IMAG0556
IMAG0560
IMAG0558
Η παραλία είναι με βότσαλο. Ο συγκεκριμένος βράχος είναι ιδανικό σημείο να καθίσει κανείς και να αγναντέψει το νησάκι της Μονής και την Αίγινα. Τα νερά πεντακάθαρα.

Παραλία Χαλικιάδα στο Αγκίστρι
Η παραλία γενικότερα δεν έχει μέρος να σταθεί κανείς, εκτός αν έχει σκηνή ή ομπρέλα. Επειδή δεν κουβαλούσαμε μαζί μας πολλά, μετά το κολύμπι αρχίσαμε την επιστροφή. Μια τελευταία ματιά στην παραλία μας αποζημίωσε. Η φωτογραφία είναι επεξεργασμένη από picplz.

IMAG0564
Επιστρέψαμε στην Σκάλα για να παραδώσουμε τα ποδήλατα. Στη διαδρομή υπάρχουν δρομάκια που θυμίζουν έντονα κυκλαδονήσι.

IMAG0565
Θέα προς την παραλία της Σκάλας, το λιμάνι και την εκκλησία των Αγίων Αναργύρων με το μπλε τρούλο που ξεχωρίζει.

IMAG0569
IMAG0567
Καθίσαμε για κάτι δροσερό σε καφέ όπου τα τραπεζάκια σκιάζονται από τους σχίνους. Μπροστά από την εκκλησία ξεκινά το λεωφορείο που εξυπηρετεί το νησί.

IMAG0576
IMAG0574
IMAG0575
Η παραλία στην Σκάλα είναι αμμώδης και καθαρή, παρά τον αρκετό κόσμο που μαζεύει. Τα περισσότερα ενοικιαζόμενα δωμάτια βρίσκονται εδώ. Το νησί αναπτύχθηκε στην ουσία τα τελευταία χρόνια, θυμάμαι χαρακτηριστικά το 2002 που είχα πρωτοπάει ότι τουλάχιστον τα μισά δεν υπήρχαν.

IMAG0579
IMAG0577
Παλιότερα, το λιμάνι που εξυπηρετούσε το νησάκι του Αγκιστρίου ήταν στην Σκάλα. Πλέον τα ιπτάμενα δελφίνια προσεγγίζουν το λιμάνι του Μύλου (άλλη ονομασία του Μεγαλοχωρίου). Για να στεγνώσουμε, είπαμε να περπατήσουμε παραλιακά αυτά τα δύο χιλιόμετρα που χωρίζουν την Σκάλα και το Μεγαλοχώρι. Στο λιμάνι πέρα από τις βάρκες μας περίμενε και κάτι άλλο, πιο κλασικό...

Μ'αυτά και μ'αυτά η ημερήσια εκδρομή στο Αγκίστρι έλαβε τέλος. 12 χιλιόμετρα διαδρομής με ποδήλατο, 2 ώρες και 20 λεπτά με τις στάσεις, αρκετές καμένες θερμίδες, 3 διαφορετικές παραλίες, αρκετό πράσινο καθώς το νησί είναι κατάφυτο, τιρκουάζ νερά συνθέτουν το σκηνικό. Επόμενος στόχος για ημερήσια εκδρομή τα Μέθανα.