Σάββατο, 9 Οκτωβρίου 2010

Νορβηγία: Lom και Lillehammer

Γεμάτοι εμπειρίες και εικόνες, φύγαμε το απόγευμα από το Geiranger. Σιγά-σιγά πέρναμε τον δρόμο της επιστροφής προς την έδρα μας, την Σουηδία και συγκεκριμένα την Ουψάλα.

Προβολή Geiranger-Lillehammer-Uppsala σε χάρτη μεγαλύτερου μεγέθους

Η διαδρομή όμως είχε ακόμη πολλά να μας δώσει. Περάσαμε και πάλι τούνελ...

...όμορφες λίμνες και τοπία που μας καλούσαν να σταματήσουμε να τα φωτογραφίσουμε...

...ομίχλη που ήταν έτοιμη να καταπιεί ολόκληρο οικισμό...

...είπαμε αντίο στους τελευταίους καταρράκτες που βρήκαμε στο διάβα μας...

...και χαιρετίσαμε πράσινες στέγες και τοπία.

Πρώτη μεγάλη στάση κάναμε στο παραδοσιακό χωριό Lom. Μοναδικό αξιοθέατο η ξύλινη εκκλησία του χωριού που χρονολογείται περίπου από το 1000 μΧ! Πραγματικό μνημείο η Lom stave church. Οι ξύλινες εκκλησίες (Stavkyrkje) απαντώνται συχνά στην Νορβηγία. Κάντε μια στάση να τις δείτε.

Για να μπει κανείς στην εκκλησία πληρώνει είσοδο. Δυστυχώς όμως οι φωτογραφίες δεν επιτρέπονταν, οπότε θα αρκεστούμε σ'αυτές του εξωτερικού χώρου. Επειδή η εκκλησία χτίστηκε στα πρώτα - για τους Βίκινγκς - χριστιανικά χρόνια, οι επιρροές από την παγανιστική εποχή είναι έκδηλες. Για παράδειγμα οι δράκοι στις κορυφές της στέγης.

Μας έπιασε και μια μπόρα άλλο πράγμα. Γρήγορα όμως βγήκε και πάλι ο ήλιος...

...ο οποίος μας χάρισε μοναδική θέα προς το χωριό και ένα ουράνιο τόξο.

Τα χιλιόμετρα όπως φαίνεται ήταν αρκετά, οπότε σίγουρα χρειαζόμασταν μία διανυκτέρευση ακόμη. Αυτή ήταν η μόνη βραδιά που δεν είχαμε κλείσει κάποιο δωμάτιο. Και η μικρή πόλη Lillehammer που τελικά σταματήσαμε μας επιφύλασσε μερικές εκπλήξεις. Το Lillehammer είχε φιλοξενήσει τους Χειμερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες το 2004!

Η δεύτερη έκπληξη μας περίμενε στο ξενοδοχείο που τελικά μείναμε για το βράδυ. Το Molla Hotell ήταν παλιά νερόμυλος που έχει μετατραπεί σε ξενοδοχείο!

Μάλιστα έχουν χρησιμοποιήσει τα παλιά στοιχεία του νερόμυλου όπως η πέτρα και άλλα για διακόσμηση του ξενοδοχείου.

Επειδή ήταν αργά, αποφασίσαμε να φάμε κάτι. Επειδή θα ήταν το τελευταίο βράδυ στην Νορβηγία, ψητός σολομός ήταν η καλύτερη επιλογή.

Στον τελευταίο όροφο του ξενοδοχείου είχε μπαρ με θέα στην πόλη, οπότε το τιμήσαμε για ένα χαλαρωτικό ποτό. Βέβαια, μην περιμένετε να σας σερβίρουν με το ποτό πατατάκια, ξηρούς καρπούς ή κάτι αντίστοιχο. Αυτά μόνο στην χώρα μας.

Την άλλη μέρα το πρωί κάναμε μια βόλτα στην πόλη. Πρώτη στάση το εξωτερικό μέρος του ξενοδοχείου με το ρυάκι να κυλά δίπλα στον παλιό νερόμυλο.

Το δημαρχείο της πόλης με την λαϊκή αγορά ακριβώς απέξω.

Το Μουσείο Πολιτισμού και το μνημείο στον...άγνωστο σκιερ!

Ο κεντρικός δρόμος της πόλης. Κάτω δεξιά φαίνεται ρώσος υπαίθριος οργανοπαίχτης.

Το υγρό στοιχείο αποτελεί κομμάτι της πόλης.

Πάρκο με άπλετη θέα προς το νεκροταφείο της πόλης. Κάποιοι ηλικιωμένοι άραζαν εδώ αγναντεύοντας το επόμενο σπίτι τους (μπρρρ!).

Φυσικά, δεν παραλείψαμε να κάνουμε στάση και στις ολυμπιακές εγκαταστάσεις. Σ'αυτή την πίστα κάνουν τα περίφημα άλματα.

Μ'αυτές τις όμορφες εικόνες στο μυαλό η επιστροφή στην Σουηδία ήταν καθαρά διαδικαστικού χαρακτήρα. Ήταν σίγουρα 5 γεμάτες μέρες, με εναλλαγή τοπίων, πόλεων, έχοντας διασχίσει 2,5 χιλιάδες χιλιόμετρα, χωρίς να φτάσουμε ούτε καν στα μισά της αχανούς αυτής χώρας. Αυτό που σίγουρα αποκομίζει ο επισκέπτης από την χώρα είναι η αίσθηση ότι αξίζει να ξαναρθεί! Οπότε, Νορβηγία, ανυπομονούμε να σε επισκεφτούμε ξανά!

ΥΓ Τελειώνοντας αυτό το οδοιπορικό-μαμούθ στις Σκανδιναβικές χώρες εκκρεμεί άλλη μία ανάρτηση για την Κοπεγχάγη. Οσονούπω.
ΥΓ1 Ωραίες αναρτήσεις από Νορβηγία θα βρει κανείς στον Αθεόφοβο, στον Phlou...flis με το Ταξίδι του Οδυσσέα ένα και δύο, στον φίλτατο Netcos και στην σταθερή αξία της Σοφίας. Αν ξέχασα κάποια-οιον, πείτε μου να σας προσθέσω!