Τετάρτη 29 Φεβρουαρίου 2012

Σλοβακία: Ημερήσια στην Μπρατισλάβα

Εδώ και λίγο καιρό χρωστάω την ανάρτηση - έκπληξη από την Βουδαπέστη. Επειδή οι μέρες στην ουγγρική πρωτεύουσα ήταν αρκετές αποφασίσαμε να κάνουμε ημερήσια εκδρομή σε κοντινή πόλη. Έπειτα από δημοκρατικές διαδικασίες επιλέχτηκε η πρωτεύουσα της Σλοβακίας, η Μπρατισλάβα. Απευθείας πτήση από Ελλάδα ούτως ή άλλως δεν υπάρχει, ο καλύτερος τρόπος για να πάει κανείς είναι με τρένο μέσω Βιέννης (περίπου μισή ώρα) ή μέσω Βουδαπέστης. Το ταξίδι διαρκεί περίπου δυόμιση ώρες, η τιμή είναι 16,5 ευρώ, ενώ τα εισιτήρια εκδίδονται από Budapest Keleti station (υπάρχει στάση μετρό). Το πρόγραμμα το βρίσκει κανείς εδώ. Παρεμπιπτόντως, στον σταθμό στη Βουδαπέστη η αναμονή για να βγάλει κανείς τα εισιτήρια είναι συνήθως μεγάλη, να είστε προετοιμασμένοι. Κλείσαμε τα εισιτήρια, μπήκαμε πρωί στο τρένο και πριν το μεσημέρι ήμασταν ήδη εκεί.

Η πρώτη εικόνα από τον κεντρικό σταθμό της Μπρατισλάβα.

Το κέντρο της παλιάς πόλης από τον σταθμό είναι περίπου 15' με τα πόδια οπότε αποφασίσαμε να κατηφορίσουμε. Ο όρος κατηφορίσουμε ανταποκρίνεται πλήρως, καθώς η παλιά πόλη βρίσκεται κάπως χαμηλότερο από το υπόλοιπο κομμάτι.

Hot apple tea
Στάση για καφέ και τσάι με γεύση μήλο. Αυτό που μας έκανε εντύπωση είναι ότι παρά την εισαγωγή του ευρώ κοντά δύο χρόνια τώρα, οι τιμές δεν είχαν στρογγυλοποιηθεί. Τα τρία ροφήματα που πήραμε κόστισαν 4,41 ευρώ ακριβώς.

Προβολή Bratislava σε χάρτη μεγαλύτερου μεγέθους
Εκεί μελετήσαμε και τον οδηγό για την πόλη που είχε προτεινόμενη διαδρομή για να γνωρίσει κανείς το ιστορικό κέντρο της πόλης σε 2 ώρες περπατώντας. Αποφασίσαμε να ακολουθήσουμε την διαδρομή.

Πρώτη στάση η Όπερα της Μπρατισλάβα.

Λίγο πιο δίπλα βρίσκεται το ποτάμι που στην ουσία χωρίζει την Μπρατισλάβα από την Αυστρία. Παλιότερα η πόλη ήταν κάτι σαν "εξοχικό" για τους Βιεννέζους. Αυτό που διακρίνεται δεν είναι απλώς γέφυρα. Είναι το γνωστό εστιατόριο UFO.

Στην πλατεία μπροστά στην Όπερα είχε στηθεί ολόκληρο πανηγύρι με χριστουγεννιάτικη αγορά, δέντρο και πατινάζ.

Στη διαδρομή πετύχαμε και τον συγκεκριμένο κύριο να πετάγεται από τα...έγκατα της γης.

Και αυτόν τον ευγενικό κύριο που μας έβγαζε το καπέλο. Γενικά η Μπρατισλάβα έχει διάσπαρτα αρκετά αγάλματα, κάτι που προσωπικά μου αρέσει αρκετά.

Απτόητοι, συνεχίσαμε την διαδρομή μας για τη δεύτερη στάση που είναι η κεντρική πλατεία της πόλης. Από τη μία μεριά είναι το παλιό δημαρχείο, από την άλλη μερικά καφέ ζαχαροπλαστεία.

Ακολουθώντας την προτεινόμενη διαδρομή, μέσα από ένα στενό δίπλα στο παλιό δημαρχείο, καταλήξαμε στο παλιό παλάτι της πόλης που στεγάζει τώρα το νέο δημαρχείο.

Εκεί παρεκκλίναμε από την "επίσημη" διαδρομή και κάναμε ζιγκ-ζαγκ στα στενάκια. Η παλιά πόλη της Μπρατισλάβας προσφέρεται για τέτοιες παρεκκλίσεις, καθώς τα στενά είναι γραφικά.

Μέσα από τα στενάκια καταλήξαμε στην Michalska που είναι ο μεγάλος πλακόστρωτος πεζόδρομος με αρκετά εστιατόρια, καφετέριες και τουριστικά καταστήματα. Στην άκρη της δεσπόζει η St.Michael's Gate. Κάτω ακριβώς βρίσκεται χάλκινος δείκτης των αποστάσεων από διάφορες πρωτεύουσες - είναι και η Αθήνα αλλά δε φαίνεται καλά στην φωτογραφία.

Η παλιά πόλη της Μπρατισλάβας συμπεριλαμβάνεται σε μνημεία της UNESCO και αυτό τονίζεται με επιγραφές παντού, ακόμη και στον δρόμο.

Λίγο πιο πέρα βρίσκεται εκκλησία ακριβώς μπροστά από σημείο όπου παλιά καίγανε μάγισσες.

Μετά από αυτά κατευθυνθήκαμε προς Κάστρο που δεσπόζει στην πόλη, με μία στάση στον καθεδρικό του St.Martin's.

Γραφικά κτίρια και στον λόφο πηγαίνοντας προς το Κάστρο.

Το Κάστρο από μόνο του δε λέει τίποτε ιδιαίτερο. Εκεί στεγάζεται πλέον το Κοινοβούλιο της χώρας.

Αξίζει όμως η θέα προς τον Δούναβη και την πόλη - παλιά και νέα.

Σνιτσελ με ψητη πατάτα και σάλτσα παντζαρι
Επειδή πεινάσαμε και κρυώσαμε, επιστρέψαμε προς την πόλη ώστε να φάμε και να ζεσταθούμε. Τα φαγητά της Σλοβακίας θυμίζουν τα περισσότερα της κεντρικής Ευρώπης. Ένα σνίτσελ βιεννέζικο με ψητή πατάτα και σάλτσα παντζάρι ήταν ό,τι πρέπει.

Η βόλτα συνεχίστηκε μετά το φαγητό, όπου καταλήξαμε στην κεντρική πλατεία και τα ζαχαροπλαστεία της. Εκεί ήπιαμε ζεστή σοκολάτα όπου προσφέρεται σε αφθονία. Στην διαδρομή συναντήσαμε κάποια αγάλματα ακόμη.

Ένας παπαράτσι φωτογραφίζει τους περαστικούς από τη γωνία του.

Το άγαλμα αυτό στην κεντρική πλατεία αναπαριστά στρατιώτη του Ναπολέοντα. Απ'ό,τι φαίνεται, είχε κάποια ατυχία στο μέρος αυτό ο στρατηλάτης.

Στην κεντρική πλατεία είχε στηθεί κι ένα στέμμα ώστε να υποδεχτούν οι κάτοικοι της Μπρατισλάβας τη νέα χρονιά...βασιλικά.

Το βράδυ ο κόσμος ήταν περισσότερος και είχε βγει την βόλτα του παρά το τσουχτερό κρύο.

Πήραμε το τρένο της επιστροφής για Βουδαπέστη όπου ήταν και η βάση μας. Κάπου εκεί πρόσεξα το χαρτάκι με το δρομολόγιο του τρένου. Αμβούργο, Βερολίνο, Δρέσδη, Πράγα, Μπρατισλάβα και Βουδαπέστη. Ωραίες διαδρομές, είναι ωραίο να μένει κανείς στην Κεντρική Ευρώπη όπου τόσο απλά μπορεί να μετακινηθεί σε άλλες πόλεις και χώρες...

ΥΓ Προηγούμενες αναρτήσεις από Βουδαπέστη μέρος πρώτο, δεύτερο και τρίτο.
ΥΓ1 Η Μπρατισλάβα μου άρεσε αρκετά, ιδιαίτερα το παλιό κέντρο της. Άξιζε για ένα διήμερο, προτεινόμενος προορισμός για όποιον βρεθεί στα πέριξ.

1. Κλασική, γοητευτική Κεντρική Ευρώπη.
    Μαγεμένα μέρη κατά τη γνώμη μου. Ρομαντικά ίσως.
    Είσαι τυχερός που τα είδες.

1. Είναι ωραίο να ανακαλύπτεις πόσο κοντά είναι το ένα στο άλλο, πόσο μοιάζουν και πόσο διαφέρουν.
      Στα δικά σου τώρα εύχομαι!

2. Αχ αυτές οι φωτογραφίες σου!!!! καταπληκτικές!!! πάντα τέτοια!! καλό μήνα!!

3. πως καταφέρνεις και μας παίρνεις μαζί σου σε όλα σου τα ταξίδια;

1. Χαίρομαι αν μπορώ να το καταφέρνω, πραγματικά!
      Να'σαι καλά!

4. Για άλλη μια φορά υπέροχες εικόνες και λέξεις, τα αγάλματα απλά τα λάτρεψα! Καλό μήνα φίλε μου

1. Και μένα ήταν ίσως το αγαπημένο μου κομμάτι. Να'σαι καλά, καλό μήνα.

5. Υπέροχη εκδρομή. Αλήθεια από Βουδαπέστη πολύ φθηνά.
    Μου έδωσες ιδέα για διαδρομή Πράγα/Βιέννη/Βουδαπέστη/Μπρατισλάβα...

Είναι όντως από τα καλά του να ζεις στην Κεντρική Ευρώπη αλλά τα τρένα έχουν γίνει πανάκριβα,δεν αρχίζεις ταξίδια τόσο αυθόρμητα όσο παλιά.

πολλά φιλιά
    κι άλλα τέτοια ποστς παρακαλώ :)))))))))))))))))))))

1. Βόλεψε και γι αυτό το τολμήσαμε.
      Καλές βόλτες να έχεις!

6. Παρά το ότι στην Βουδαπέστη έχω βρεθεί παλιότερα 5-6 φορές ποτέ δεν σκέφτηκα να κάνω αυτή την βόλτα και είναι από τα μέρη που δεν έχω πάει!
    Μπήκε στα υπ΄όψη!

1. Για 1-2 μέρες νομίζω είναι μια χαρά. Και από Βιέννη ακόμη πιο κοντά.

7. Ξέρεις τι σημαίνει να μπαίνεις πρώτη φορά σ' ένα blog και αυτό να σε ταξιδεύει;
    Τέτοιες μέρες το θεωρώ ανεκτίμητο...
    Θα συνεχίσω την περιήγηση στο σπιτικό σου, μόλις απεγκλωβιστώ από τα χιόνια (ΒΑ Αττική)!
    Καλό μας μας μήνα! :)))

8. Εξαιρετική η βόλτα και η φωτογράφιση. Μου έκαναν εντύπωση πόσο καθαρή φαίνεται να είναι η πόλη, οι προσόψεις των οικοδομημάτων περιποιημένες, τα μνημεία καλοδιατηρημένα και οι καφέδες φτηνοί. Ενα μέρος που σε προσκαλεί να το επισκευθείς, σχετικά εύκολα (τραίνο)και άνετα να το περπατήσεις.

1. Οι τιμές πραγματικά φτηνές.
      Καθαρότητα δεν ξέρω, ίσως επειδή είχε βρέξει την προηγούμενη. Πάντως καλοδιατηρημένα σίγουρα!

9. Ante re paidi mou, mas etaxes to post pane toses meres kai epitelous to eidame!!
    Poly kalh idea eixate na episkefteite KAI th Bratislava! Poly omorfh fainetai!

1. Χεχε! Και έλεγα κάποιος θα το σχολιάσει, δεν μπορεί!
      Ήταν όντως καλή ιδέα γιατί κερδίσαμε ομορφιά και εντυπώσεις.

10. όμορφη και καθαρή μου φάνηκε η πόλη. καλό καιρό σας έκανε, δεν είδα κόσμο όμως

1. Όντως δεν είχε κόσμο, μάλλον επειδή ήταν προπαραμονή Πρωτοχρονιάς και ο κόσμος έκανε ετοιμασίες να βγει.

11. Οι φωτογραφίες και η περιγραφή σου απίστευτες!
    Μετά από αυτό......σιγά μην πάω Σλοβακία!
    Είναι σαν να την επισκέφτηκα!
    Χα!Χα!

12. ΩΡΑΙΑ, ΠΟΛΥ ΩΡΑΙΑ ΒΟΛΤΑ!!!

Είναι τόσα πολλά που έχουμε να δούμε γι αυτό κάνεις καλά που δεν χάνεις ευκαιρίες. Καλή Σαρακοστή!!!

13. απο τιμες φιλε πως ειναι?

14. απο τιμες?περαν των τσαγιων?

1. Οι τιμές του φαγητού γενικότερα είναι αρκετά χαμηλές, καμία σχέση με Ελλάδα. Για διαμονή δεν ξέρω να σου πω.

15. Ταξιδεύω με τον άντρα μου Βουδαπέστη για 8 μέρες τον Δεκέμβριο και μόλις μας έδωσες καταπληκτική ιδέα για εκδρομή! Να είσαι καλά και να χαίρεσαι τα ταξίδια σου!

16. Ταξιδεύω με τον άντρα μου Βουδαπέστη τον Δεκέμβριο για 8 ημέρες και μόλις μας έδωσες μια πολύ καλή ιδέα για εκδρομή! Να είσαι καλά και να χαίρεσαι τα ταξίδια σου!