Κυριακή, 14 Μαρτίου 2010

Αρωματικά φυτά στο μπαλκόνι

Όσο και αν επιμένει ο Μάρτης με την κακοκαιρία του, η άνοιξη είναι κοντά. Ανάμεσα σε όλα τα άλλα καλά της, η άνοιξη είναι καλή εποχή για να κλαδέψει και να φυτέψει κανείς. Και επειδή σε λίγο καιρό θα περνάμε περισσότερο καιρό στο μπαλκόνι, εκτός από συμμάζεμα είπα να το εμπλουτίσω με μερικά αρωματικά φυτά τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν και στην μαγειρική.

Η τριπλέτα που ακολουθεί είναι τα πρόσφατα αποκτήματά μου - ούτε καν να τα μεταφυτέψω δεν έχω προλάβει. Κατά σειρά προβολής από δεξιά προς τα αριστερά βλέπουμε δεντρολίβανο, μαντζουράνα και δυόσμο.
DSCN2027
Το κόστος του καθενός δεν υπερβαίνει τα 2-3 ευρώ, αναλόγως από πού θα τα προμηθευτεί κανείς. Δεν χρειάζονται πολύ νερό - περίπου μία φορά την εβδομάδα πότισμα. Χρειάζονται όμως ήλιο αρκετό. Επειδή αναπτύσσουν έντονο ρίζωμα, καλό θα ήταν κατά την μεταφύτευση να είμαστε λίγο προσεκτικοί. Κόβουμε το πλαστικό με το οποίο το αγοράσαμε απ'το φυτώριο περίπου στη μέση και φυτεύουμε το υπόλοιπο στην γλάστρα. Έτσι περιορίζονται οι ρίζες και το φυτό δίνει ανάπτυξη προς τα πάνω.
DSCN2029
DSCN2028
Κοντινή ματιά στα αρωματικά φυτά 

Λίγο καιρό πριν είχα αγοράσει και μία λουίζα. Ιδιαίτερο φυτό με ακόμη πιο ιδιαίτερο άρωμα. Το κακό είναι ότι δεν είναι ιδιαίτερα ανθεκτικό στο κρύο και άρχισε να μαραίνεται. Το έβαλα μέσα και έκοψα τα κλαράκια που είχανε στεγνώσει. Λίγες μέρες μετά το φυτό ξαναπέταξε νέα κλαράκια. Μπορεί να μην έχει κρύο στην Αθήνα γενικότερα, αλλά φαίνεται ότι ορισμένα φυτά όταν μπαίνουν σε γλάστρα γίνονται πιο ευαίσθητα.
DSCN2030
Η λουίζα ατενίζει το μπαλκόνι

Στο μπαλκόνι μου εκτός από τα φυτά, φτιάχνω και κομπόστ σε δύο παλιές γλάστρες. Δεν είναι δύσκολη διαδικασία. Μαζεύω τα μη μαγειρεμέτα υπολείμματα από τα διάφορα λαχανικά-ζαρζαβατικά, τα κόβω σε μικρά κομμάτια και τα ανακατεύω με λίγο χώμα. Έτσι έχω το δικό μου λίπασμα και δεν επιβαρύνω και το περιβάλλον. Από τις δοκιμές έχω διαπιστώσει ότι όταν το έχω ξεσκέπαστο, η διαδικασία γίνεται πιο γρήγορα. Το μόνο πρόβλημα είναι τα μυγάκια. Βάζοντας το δίχτυ από τις πατάτες από πάνω τα μυγάκια ελαχιστοποιούνται! Ποιος ξέρει γιατί, πάντως λειτουργεί.
DSCN2022
Στην διπλανή γλάστρα με το κομπόστ με περίμενε όμως μια έκπληξη. Ανάμεσα στα υλικά προς κομποστοποίηση και το χώμα, νέα ζωή ξεπήδησε!
DSCN2023
DSCN2024
Τα φύλλα που βλέπουμε ανήκουν σε μια πατατιά που βρήκε τρόπο και φύτρωσε. Προς το παρόν αναπτύσσεται κανονικά. Είμαι περίεργος να δω την εξέλιξη. Το γεγονός και μόνο με χαροποίησε ιδιαίτερα! Για να δούμε τι άλλες εκπλήξεις επιφυλάσσει η φύση, έστω και αυτή του μπαλκονιού...