Λιγότερο από μία δεκαετία πριν γνωρίσαμε στην Ελλάδα την ανάπτυξη του blogging, των προσωπικών ιστολογίων που σηματοδότησαν μία μετάβαση της διάχυσης της πληροφορίας από τα “επίσημα” έως τότε δίκτυα ενημέρωσης (εφημερίδες, τηλεοπτικά κανάλια, ραδιόφωνα) στην πληροφόρηση μέσω των εναλλακτικών μέσων. Μέσω του blogging δόθηκε η δυνατότητα σε αρκετό κόσμο να μοιραστεί τις απόψεις του, τις εμπειρίες του, να δεχτεί σχόλια και αλληλεπίδραση με άλλους ανθρώπους που έχουν παρόμοιες ή διαφορετικές εμπειρίες. Τα social media που γιγαντώθηκαν έκτοτε, αποτελούν τη συνέχεια της πληροφόρησης, δίνοντας την ευχέρεια της αμεσότητας τόσο σε θέμα χρόνου ανταπόκρισης όσο και αλληλεπίδρασης. Αρκετοί θεωρούν ότι το blogging έχει ατονήσει, άποψη που δεν ευσταθεί, καθώς είναι διαφορετική η χρήση του κάθε μέσου. Το blogging δίνει τη δυνατότητα να αναπτύξει κανείς πλήρως τις σκέψεις του, να τις παρουσιάσει με συνοδεία φωτογραφιών και άλλου υλικού και πηγών.
Το blogging χωρίζεται σε κατηγορίες ανάλογα με τη θεματολογία. Μία από τις περισσότερο διακριτές κατηγορίες με αρκετή απήχηση είναι το travel blogging. Αυτό περιλαμβάνει οτιδήποτε αφορά ταξιδιωτικούς προορισμούς, οδηγίες, συμβουλές, περιγραφές και ό,τι άλλο περιλαμβάνει μία ταξιδιωτική εμπειρία. Στην Ελλάδα είναι ακόμη υπό ανάπτυξη, γεγονός που δίνει προοπτικές στους συμμετέχοντες. Το travel blogging αφορά τόσο επιχειρήσεις όσο και μεμονωμένους ταξιδιώτες, με αντιστοιχίες στη χρήση.
Οι επιχειρήσεις μπορούν να το χρησιμοποιήσουν ως εργαλείο συμπληρωματικό του site, όπου δίνεται η δυνατότητα να αναπτυχθούν απόψεις περισσότερο προσωπικές. Επίσης, δίνει την δυνατότητα παραγωγής ποιοτικού περιεχομένου που να συμπληρώνει ιδανικά την γενικότερη στρατηγική online marketing της εταιρείας. Ήδη στο εξωτερικό υπάρχουν αρκετές επιχειρήσεις που στρέφονται στην αμεσότητα του blogging σε σχέση με την στατικότητα και την επίσημη γλώσσα που υιοθετεί ένα εταιρικό site.
Οι μεμονωμένοι travel bloggers αποτελούν μία ιδιαίτερη κοινότητα του blogging. Η όλη ενασχόληση ξεκινάει αρχικά από την αγάπη για τα ταξίδια αλλά και την τέχνη του να μοιράζεται κανείς τις εμπειρίες που έζησε. Ο travel blogger αποτελεί την μετεξέλιξη των ταξιδιωτικών δημοσιογράφων που είχαμε συνηθίσει ως εικόνα, με τη μεγάλη διαφοροποίηση ότι αποτελεί “άνθρωπο της διπλανής πόρτας”. Ενώ ένας ταξιδιωτικός οδηγός είναι στημένος ώστε να προσελκύσει μαζικά τα κοινά μέσα από ένα μέσο επίπεδο εμπειρίας, ο εκάστοτε travel blogger έχει τον δικό του τρόπο που ζει και αποτυπώνει τις εμπειρίες του. Έτσι δίνεται η δυνατότητα σε κάποιον που διαβάζει τις ταξιδιωτικές αναρτήσεις να επιλέξει αυτό που του ταιριάζει καλύτερα στην δική του ταξιδιωτική διάθεση, δίνοντας παράλληλα τη δυνατότητα σχολιασμού και ερωτήσεων. Το travel blogging στηρίζεται στη δημιουργία περιεχομένου, το οποίο είναι περιζήτητο στο online marketing. Το περιεχόμενο αυτό είναι πρωτότυπο και αυθεντικό ως προς τις εμπειρίες του, ενώ πλασιώνοντας τις αφηγήσεις με εικόνες, μπορεί κανείς να ταξιδέψει νοερά μέσα από την οθόνη του υπολογιστή ή του κινητού του.
ΥΓ Το άρθρο δημοσιεύτηκε στο newsletter Φεβρουαρίου του skywalker.gr
ΥΓ1 Για το σεμινάριο travel blogging μπορεί κανείς να δει περισσότερα στο site του ΠαΠει.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου