Τετάρτη, 15 Φεβρουαρίου 2012

Μάρκετινγκ και διαφήμιση: εξωστρέφεια και διαφάνεια

Παρόλο που ακόμη και ως δίσεκτος ο Φεβρουάριος είναι λειψός, είχα την τύχη ως τώρα να συμμετάσχω σε ορισμένες εκδηλώσεις που παρουσιάζουν ενδιαφέρον και σχετίζονται με τον τίτλο της ανάρτησης. Πώς σχετίζονται το μάρκετινγκ και η διαφήμιση με την εξωστρέφεια και την διαφάνεια;

Στις 9 του Φλεβάρη η Ελληνική Ακαδημία Μάρκετινγκ διοργάνωσε το 4ο Συμπόσιο στην Τεχνόπολις στο Γκάζι. Θέμα του συνεδρίου "Made in Greece: η έξοδος από την κρίση". Η θεματολογία άξιζε ένα ρεπό από τη δουλειά, οπότε στήθηκα από το πρωί για να δω παλιούς καθηγητές μου και να ακούσω καταξιωμένους επιχειρηματίες με ένα κοινό στοιχείο: επιχειρήσεις που έχουν αναπτύξει τις εξαγωγές τους. Τις εταιρίες που συμμετείχαν μπορεί κανείς να τις βρει στο site της ΕΛΑΜ - πρόκειται για εταιρίες τροφίμων, γεωργικών προϊόντων, οινοπαραγωγικές, φαρμακευτικές και παραφαρμακευτικές, βιομηχανικές και άλλες. Εκείνο που ανέφεραν οι ίδιοι ως κύριο στοιχείο διεξόδου από την κατάσταση που έχουμε περιέλθει είναι ο έντονος εξαγωγικός χαρακτήρας. Είναι κάτι που δε στήνεται εύκολα, πρέπει κανείς να έχει προϊόν, αξιοπιστία, δίκτυο διανομής και άλλα. Μπορεί όμως να γίνει και οι εταιρίες που συμμετείχαν αποτελούν την απόδειξη. Εδώ λοιπόν κολλάει το κομμάτι του μάρκετινγκ και της εξωστρέφειας.

Την Δευτέρα στις 13, μία μέρα πριν την εμποροπανήγυρη των ερωτευμένων, παραβρέθηκα σε μία εκδήλωση-πρόσκληση της διαφημιστικής εταιρίας Ogilvy. Οι συμμετέχοντες ήμασταν bloggers με θεματολογία που διαφοροποιείται από γονείς-παιδιά, φαγητό, νεολαία, αρθρογραφία, βιβλία, πλέξιμο, τεχνολογία, μόδα και άλλα. Η δική μου συμμετοχή αφορούσε στο ταξιδιωτικό κομμάτι. Η συνάντηση αφορούσε, στην ουσία, στο διαρκώς αυξανόμενο ενδιαφέρον που παρουσιάζει το κομμάτι του διαδικτύου και ειδικά των social media καθώς και η σύνδεσή του με το κομμάτι της διαφήμισης. Όπου διαφήμιση, δεν εννοείται η ανάρτηση banners στο πλάι και το pay-per-click, αλλά περισσότερο ουσιαστικά κομμάτια όπως οι τάσεις, οι απόψεις, η χρήση του μέσου και οι δυνατότητες ανάπτυξής του. Ανάμεσα σε άλλα συζητήθηκαν η αξία της κατευθυνόμενης διαφήμισης και η αντίδραση σε τυχόν αρνητικές κριτικές. Μέσα από αυτή τη συζήτηση η κυριότερη, ίσως, αξία που αναδείχθηκε είναι η διαφάνεια, ως δείγμα σεβασμού για τους ανθρώπους που αλληλο-διαβαζόμαστε τόσα χρόνια.

Ενδιαφέρουσες συναντήσεις, ενδιαφέρουσες και οι ιδέες που προκύπτουν. Εκδηλώσεις πάσης φύσεως γίνονται συνεχώς με διάφορες θεματολογίες. Καθένας μπορεί να βρει κάτι που τον ενδιαφέρει. Είναι μια καλή ευκαιρία, πιστεύω, για να ξεφύγουμε από τη μέγγενη της κατάθλιψης που προκύπτει από τα υπαρκτά προβλήματα της καθημερινότητάς μας.


ΥΓ Η ανάρτηση-έκπληξη από το ταξίδι στη Βουδαπέστη μπορεί να περιμένει λίγο.
ΥΓ1 Άσχετο αλλά σχετίζεται με τον μήνα Φεβρουάριο: ένα μυθιστόρημα γράφεται κάθε μέρα του μήνα. Παρουσιάζει ενδιαφέρον.
ΥΓ2 . Λέγοντας ξεφεύγουμε δεν εννοώ να μην αποδεχόμαστε την πραγματικότητα και να κάνουμε ότι πέρα βρέχει. Το διαρκές αναμάσημα των δεδομένων καταστάσεων χωρίς παραγωγικές προτάσεις διογκώνει το πρόβλημα.
ΥΓ3 Ενδιάμεσα στις δύο εκδηλώσεις μεσολάβησε και η μεγάλη διαδήλωση της Κυριακής 12 Φλεβάρη και η υπογραφή του Μνημονίου 2. Αυτά για να επανερχόμαστε στα της δύσκολης καθημερινότητας.