Πέμπτη 21 Οκτωβρίου 2010

Δανία: Κοπεγχάγη με ολίγον από Malmö (Σουηδία)

Μιας και οι ημέρες που ήμασταν στην Σουηδία ήταν αρκετές και για κούραση και για ξεκούραση, αποφασίσαμε να εκμεταλλευτούμε την ευκαιρία να πεταχτούμε και στην Κοπεγχάγη (København στα δανέζικα). Επειδή τα αεροπορικά ήταν αρκετά ακριβά και οι οδηγοί δεν αντέχαμε να οδηγήσουμε πάλι (μετά τις 5 μέρες και τα 2500χλμ της Νορβηγίας), είπαμε να πάμε με τρένο. Το τρένο που συνδέει την Στοκχόλμη με την Κοπεγχάγη χρειάζεται περίπου 5 1/2 ώρες, ενώ το κόστος ποικίλει ανάλογα με το πόσο νωρίς θα το κλείσει κανείς και τις ώρες αιχμής. Δεύτερο και μεγαλύτερο εμπόδιο, η εύρεση ξενοδοχείου. Όσα βρίσκαμε στην Κοπεγχάγη ήταν πολύ ακριβά, πιο ακριβά και από Νορβηγία. Παραξενευτήκαμε και επειδή και τα youth hostels δεν είχανε πολύ καλές κριτικές, αποφασίσαμε να κλείσουμε ξενοδοχείο στην απέναντι πλευρά της Κοπεγχάγης που είναι η σουηδική πόλη Malmö. Στην πορεία διαπιστώσαμε ότι πολλοί Δανοί και Σουηδοί μένουν απέναντι γιατί είναι φθηνότερα και ταξιδεύουν καθημερινά για Κοπεγχάγη. Η διαδρομή με το τρένο ήταν καλή. Καλύτερο σημείο της διαδρομής ήταν όταν διασχίσαμε την γέφυρα που ενώνει τις δύο χώρες, την Öresund Bridge. Αυτή η γέφυρα έχει δύο επίπεδα, στο κάτω περνάει το τρένο και πάνω τα αυτοκίνητα. Πλησιάζοντας στην Δανία, δε αντικρίσαμε το περίφημο αιολικό πάρκο της χώρας που βρίσκεται μέσα στην θάλασσα!

Νόμισμα και εδώ η κορώνα, δανέζικη αυτή τη φορά. Απέναντι ακριβώς από τον σιδηροδρομικό σταθμό της πόλης βρίσκεται το πάρκο Τίβολι, όπου περιλαμβάνει ζωολογικό κήπο, τρενάκια και διάφορες άλλες δραστηριότητες. Επειδή όμως ήμασταν στην πόλη μόνο για 2 μέρες, είπαμε να το αποφύγουμε.

Κάπου εκεί δίπλα βρήκαμε μια οδό που το όνομά της μας θύμισε κάτι...

Το δημαρχείο της πόλης, κοντά και αυτό στον σιδηροδρομικό σταθμό. Εκεί διαπιστώσαμε τον λόγο για τον οποίο τα ξενοδοχεία ήταν τόσο ακριβά. Είχαμε πέσει ακριβώς στην έναρξη της ευρωπαϊκής εβδομάδας μόδας και η πόλη ήταν γεμάτη με εκδηλώσεις, πάρτι και φυσικά, μοντέλα. Στην Κοπεγχάγη είδαμε τις ωραιότερες γυναίκες της Σκανδιναβίας, πρέπει όμως να λάβουμε σοβαρά υπόψη το γεγονός της εβδομάδας μόδας.

Το κέντρο της πόλης είναι σχετικά εύκολο. Αποτελείται στην ουσία από το Strøget που είναι ένα σύμπλεγμα 5 πεζόδρομων που ενώνει τις δύο κύριες πλατείες της πόλης, την Kongens Nytorv και την Radhuspladsen (πλατεία δημαρχείου). Μια γενικότερη εικόνα της πόλης μας δίνει ο χάρτης.

Ξεκινήσαμε το περπάτημά μας λοιπόν στους πεζόδρομους αυτούς. Είχε αρκετό κόσμο λόγω των εκδηλώσεων και όχι μόνο.

Τρενάκια τελικά υπάρχουν παντού.

Στις πλατείες ήταν παντού στημένες γιγαντοοθόνες όπου μπορούσε ο κόσμος να παρακολουθεί τι γινόταν στις πασαρέλες.

Κάπου εκεί βρίσκεται και μουσείο με ρεκόρ Guinness. Στην φωτογραφία είναι το ομοίωμα του πιο ψηλού ανθρώπου.

Άλλη μια ωραία πλατεία στο τέλος των πεζόδρομων, λίγο πριν το μέρος όπου είχαμε αποφασίσει να σταματήσουμε για καφέ.

Προορισμός μας για ξεκούραση, καφέ και ανασύνταξη δυνάμεων ήταν το Nyhavn.

Όπως και πολύς άλλος κόσμος, καθίσαμε να πιούμε καφέ, μπύρα και γενικότερα ό,τι τραβούσε η όρεξη του καθενός. Εκείνη τη στιγμή είχε ήλιο, οπότε μια χαρά ήταν η στάση. Από αυτό το σημείο άλλωστε θα παίρναμε το καραβάκι που θα μας έκανε βόλτα στα κανάλια της πόλης με τελικό προορισμό την περίφημη Μικρή Γοργόνα.

Αν και το γνωρίζαμε από πριν, η αλήθεια είναι ότι δεν μας άρεσε ιδιαίτερα ότι έλειπε από την πόλη η οικοδέσποινα και σύμβολο της Κοπεγχάγης, η Μικρή Γοργόνα, η ηρωίδα του Χ.Κ.Άντερσεν (The Little Mermaid, Den lille havfrue στα δανέζικα). Αποζημιωθήκαμε με μία εικόνα της από τα μακρινά μέρη που ταξίδευε.

Το άγαλγμα της Μικρής Γοργόνας βρίσκεται για κάποιο διάστημα στην Σανγκάη, στα πλαίσια τουριστικής προβολής της Δανίας στην τεράστια αγορά της Κίνας. Ας ελπίσουμε να κάνουν αντίστοιχες κινήσεις οι δικοί μας...

Αντί να επιστρέψουμε με το καραβάκι από εκεί που ήρθαμε, είπαμε να πάμε με τα πόδια μέσα από το Kastellet που είναι το κάστρο-φρούριο της πόλης. Ακόμη και τώρα στεγάζει στρατιωτικά και κυβερνητικά κτίρια.

Το άγαλμα είναι θέμα από τις Βαλκυρίες, από τις πιο αναγνωρίσιμες φιγούρες της σκανδιναβικής μυθολογίας. Όποιος ενδιαφέρεται, μπορεί να ρωτήσει τον φίλτατο mahler για την αντίστοιχη όπερα του Wagner.

Κάπου εκεί μας έπιασε μια απίστευτη βροχή όπου κυριολεκτικά γίναμε παπιά. Ήταν ώρα να κάνουμε μια μεγάλη στάση για φαγητό. Προτεινόμενο φαγητό του οδηγού ήταν τα περίφημα ανοιχτά δανέζικα σάντουιτς και κυρίως αυτά με τις γαρίδες και το αυγό. Στην φωτογραφία διακρίνονται άλλα δύο, ένα με καπνιστό χοιρομέρι και μήλο και ένα τρίτο με βοδινό κρέας και σάλτσα. Γευστικότατα!

Επειδή όμως είχε αρχίσει να νυχτώνει και η παρέα ήταν ήδη κουρασμένη από το πρωινό ταξίδι και τις βόλτες, είπαμε να γυρίσουμε σιγά-σιγά προς τον σιδηροδρομικό σταθμό που θα μας πήγαινε πίσω στην Σουηδία και στο Μάλμε. Η απόσταση είναι περίπου 40'.
Το άλλο πρωί και αφού είχαμε ανασυντάξει δυνάμεις, κάναμε μια μικρή βόλτα στο Μάλμε πριν πάμε πάλι προς Κοπεγχάγη μεριά. Συμπαθητική πόλη, όσο την είδαμε δηλαδή.

Έξω από τον σιδηροδρομικό σταθμό τα ποδήλατα κυριαρχούν!

Αυτή τη φορά περπατήσαμε σε άλλη περιοχή της πόλης, σε κάποια από τα μεγαλύτερα κανάλια. Κόσμος έκανε μπάνιο και βουτιές, όπως φαίνεται στην άκρη της φωτογραφίας! Να γιατί τρελαίνονται με τις θάλασσες του νότου.

Η κατεύθυνσή μας ήταν το νησάκι Christianhavn όπου στεγάζει την ελεύθερη κοινότητα της Christiania. Πήραμε την παράκτια διαδρομή.

Μετά από λίγο, φτάσαμε στην Christiania. Η περιοχή εκεί είναι ένα ενδιαφέρον κοινωνικό πείραμα. Σε ένα κομμάτι γης που θεωρείται "ελεύθερο" διαβιούν περί τα 850 άτομα σε μία αυτονομούμενη κοινότητα. Μέχρι πρόσφατα διακινούνται ελεύθερα και τα ναρκωτικά, πέρα από τις ιδέες, αν και πλέον η αστυνομία της πόλης επεμβαίνει ορισμένες φορές. Αξίζει σίγουρα μια επίσκεψη και γιατί όχι και μια οικονομική στήριξη, αγοράζοντας τα χειροποίητα αντικείμενα των εκεί κατοίκων.

Οι φωτογραφίες εντός απαγορεύονται για ευνόητους λόγους, οπότε θα περιοριστούμε σε αυτές μπαίνοντας και βγαίνοντας.

Εκτός από την εβδομάδα μόδας, στην πόλη είχαν έρθει και αντιπρόσωποι από ναυτικές δυνάμεις χωρών της Βαλτικής και γενικότερα. Στην φωτογραφία φαίνονται τα πολεμικά πλοία. Το μαύρο επιβλητικό κτίριο στο βάθος είναι βιβλιοθήκη και γραφεία υπηρεσιών.

Το ψηλό κυλινδρικό κτίριο είναι το αρχαιότερο ευρωπαϊκό αστεροσκοπείο που λειτουργεί ακόμη.

Είχαμε κλείσει εισιτήρια για το απόγευμα, οπότε είχαμε στη διάθεσή μας λίγες ώρες ακόμη για χάζεμα, βιτρίνες, αγορές, καφέ και φαγητό. Σε μία από τις στάσεις συντροφιά μας κρατούσε ο καλλιτέχνης δρόμου της φωτογραφίας. Όποιος του έκανε χειραψία, τον περίμενε συντριβάνι νερού, έτσι για το καλό.

Μ'αυτά και μ'αυτά το διήμερο στην Κοπεγχάγη έφτανε στο τέλος του. Η πόλη σε γενικές γραμμές όμορφη, μαζεμένη. Σίγουρα θα την επισκεφτώ ξανά, έστω για να δω την οικοδέσποινα που έλειπε. Παρόλο που δεν έχει την ομορφιά της Στοκχόλμης, εντούτοις η πόλη αποπνέει ζωντάνια.

ΥΓ Στην Δανία επίσης είδαμε πολλή βρωμιά σε τρένα, δημόσιους χώρους και γενικότερα. Μάλλον δεν ήταν μόνο λόγω πολυκοσμίας.
ΥΓ1 Οι φίλαθλοι του Παναθηναϊκού που θα πάνε στην Κοπεγχάγη για το παιχνίδι με την ομώνυμη ομάδα να το ξανασκεφτούν για όποιες φασαρίες. Η αστυνομία ειδικά στο κέντρο βρίσκεται παντού.
ΥΓ2 Μ'αυτή την ανάρτηση ολοκληρώνεται η καλοκαιρινή περιήγηση στην Σκανδιναβία. Τελικά βγήκαν πολλές μαζεμένες αναρτήσεις. Προς το παρόν διάλειμμα από τα ταξίδια του εξωτερικού, μέχρι το νέο έτος τουλάχιστον...

1. Τέλειο το αστεροσκοπείο!!! Πανέμορφο!
    Αυτοί έστειλαν μια γοργόνα. Μήπως να στέλναμε την Ακρόπολη μια βόλτα για διαφήμιση; χεχε!
    Ακόμη θυμάμαι παραμύθια του Άντερσεν.. τι μου θύμισες..

2. θεωρώ την κοπεγχάγη την πιο όμορφη πόλη της ευρώπης μετά τη βιέννη.

και το μάλμε είναι πολύ ωραίο, έχει όμορφα πάρκα, αγάλματα παντού και απορώ πως δεν ανάφερες το κτήριο που δείχνει να στρίβει, ούτε το νησάκι που έφτιαξαν για να ενώσουν τη δανία με τη σουηδία. για τα πουλιά που άρχισαν να μαζεύονται και να φέρνουν σπόρους και τη φύση που αρχίζει να αναπτύσσεται σ' αυτότο τεχνητό νησί.

3. Αλήθεια σου άρεσε περισσότερο η Στοκχόλμη;
    Εμένα η Κοπεγχάγη μου άρεσε περισσότερο, ίσως επειδή στη Στοκχόλμη έμεινα 2 μέρες μόνο ενώ στην κοπεγχάγη 1 βδομάδα.
    Πάντως είναι όντως πανάκριβη, μια βδομάδα έτρωγα μόνο σάντουιτς και danish pastries! Τη μόνη φορά που κάτσαμε να φάμε σαν άνθρωποι ήταν στα McDonalds και μας φάνηκαν κι αυτά ακριβα!!

Απαγόρευσαν τις φωτογραφίες στην κριστιάνια; Εγώ είχα βγάλει ένα σωρό χωρίς πρόβλημα!
    Άκουσες πως θέλουν να την καταργήσουν και μάλιστα είχε ψιλοκάνει ένα ντου το κράτος πρόπερσι, αλλά υπήρξαν αντιδράσεις και το ανέβαλαν;

4. Αν δεν διάβαζα στο ποστ σου ότι το αγαλμα του ψηλότερου ανθρώπου είναι εξω από το μουσείο Γκίνες θα είχα μέινει με την εντύπωση ότι ήταν απλά διαφημιστικό!
    Περπατούσαμε στον δρόμο αυτό το μεσημέρι που ήταν πήχτρα στον κόσμο οπότε άν θα κοίταζες τις επιγραφές θα πάταγες κανένα Δανό!

5. Σε ζηλεύω ρε μάγκα. Να σαι καλά και να πηγαίνεις όσα ταξίδια θέλεις.

6. Νάσαι πάντα καλά να κάνεις τέτοια ταξίδια και να μας ξεναγείς!

7. Λίγο "δύκολοι" προορισμοί ακόμη για μας (λόγω μικρού παιδιού) αλλά πάντα ελπίζουμε στο μέλλον!
    Καλοτάξιδος πάντα εύχομαι.

8. μμμ Kobenhavn....πολύ πολύ αγαπημένη.... κρίμα που δεν ήξερα ότι θα πηγαινες εκεί, είχα να σας δώσω μερικές πληροφορίες πολύ "δυνατές", άλλωστε στα νιάτα μου παραλίγο να γίνω μόνιμος κάτοικος ...

9. Καλά που είσαστε κι εσείς εδώ οι φίλοι της μπλογκόσφαιρας και ταξιδεύουμε κι εμείς μαζί σας σε τόσο όμορφα μέρη! Πάντα τέτοια όμορφα ταξίδια εύχομαι! Φιλιά Κίτσο μου, καλό σαβ/κο!

10. Ωραία βόλτα έκανα, πρωινή :-)

Να το πω πάλι - είναι πανέμορφες χώρες.

Μπράβο :-)

11. Εξαιρετικό κι αυτό το οδοιπορικό σου, φίλε μου. Πάντα τέτοια!

12. Apolaustikotato taxidi, ante na doume se poia polh ths Skandinabias tha prwtopame me tetoies parousiaseis pou tous kaneis! :)

13. Το είχα κάνει κι εγώ αυτό αλλά στο...ανάποδο!
    Έμενα Κοπενχάγη και πήγα στο Μάλμε με το τρένο.
    Το Μάλμε μου άρεσε περισσότερο, ενώ από την Κοπεγχάγη λάτρεψα το "νέο λιμάνι", το Νyhavn δηλαδή με την υπέροχη, πολύχρωμη ατμόσφαιρα.
    Τα ξενοδοχεία στη Δανία είναι όντως ακριβά και όχι πολύ καλά.Αν όμως θες να ταξιδέψεις από Ελλάδα, η SAS έχει καταπληκτικές προσφορές.
    θέλω πολύ να κάνω μια κρουαζιέρα στη Βαλτική να τα δω όλα!
    Για να δούμε πότε όμως γιατί τώρα που θα είμαι μαμά δεν ξέρω τι θα καταφέρω!

14. Τέλειο blog! Θα σε παρακολουθώ!!
    Και εκεί που νόμιζα πως η Κοπενχαγη είναι βαρετή! Τέλειες φωτο!

15. Καταπληκτικό κι ενδιαφέρον οδοιπορικό στις ομορφιές του Βορρά!

16. @ηφαιστίωνας Να τους στείλουμε κανένα Κούρο και καμιά Κόρη. Λίγο το έχεις;
    Άντε και πέτρες από Σαντορίνη που λατρεύουν ;-)
    Καλημέρα.

@ria Αλήθεια, τόσο πολύ; Γούστα είναι αυτά του καθενός :-)
    Το περάσαμε το νησάκι αλλά φωτογραφία ήταν δύσκολο να βγει!
    Ενδιαφέρουσες οι προσθήκες σου.

@krotkaya Μου άρεσε πολύ περισσότερο, να το θέσω πιο ξεκάθαρα!
    Γενικότερα προσπάθησα να φάω ντόπια φαγητά και να αποφύγω τα ταχυφαγεία. Βέβαια αν καθόμασταν περισσότερο ίσως ήταν διαφορετικά τα πράγματα.
    Ναι, δεν επιτρεπόντουσαν οι φωτογραφίες. Ίσως έγινε μετά τα ντου της αστυνομίας. Ήρεμα πάντως φαινόντουσαν τα πράγματα, οπότε όλα καλά!

17. @αθεόφοβος Διαφημιστικό λέγοντας; Λες να έκανα ιδιαίτερη λήψη με την κάμερα; χαχα!
    Δεν είχε πολλούς Δανούς λόγω της γιορτής μόδας. Καλό ήταν.

@kanthar0s Το λέω κάθε φορά, σειρά σας τώρα για βόλτες!
    Ό,τι μπορούμε, κάνουμε ;-)

@jamanfou Και σεις το ίδιο! Δεν πάτε και πολύ πίσω ;-)

@penelope Είναι όντως. Από την άλλη, υπάρχουν πολλές επιλογές!
    Εύχομαι σύντομα.

18. @νατάσσα Έτσι, να αποκαλύπτονται σιγά-σιγά όλα!
    Πες τα και τώρα, χρήσιμα θα είναι...

@μαρία τζιρίτα Και συ μας ταξιδεύεις με τα γραπτά σου, μην το ξεχνάς!
    Καλημέρα, φιλιά!

@suspect Να'σαι καλά!
    Και τα δικά σου ραδιοφωνικά ταξίδια μια χαρά είναι.

19. @Βάσσια Χαίρομαι αν το κατάφερα!
    Είναι, έχουν ομορφιά διαφορετική!

@fvasileiou Ευχαριστώ φίλτατε!
    Να'σαι καλά!

@δόκιμος Να πάτε όπου τραβάει η ψυχή σας!
    Βλέποντας και κάνοντας.
    Καλημέρα.

20. @κική Αν θέλεις να σε βοηθήσουμε, μαζί σου!
    Φιλιά

@ενεσούλα Μια χαρά μου ακούγεται και αυτό!
    Το νέο λιμάνι είναι όντως το καλύτερο (για μένα) σημείο!
    Κρουαζιέρα στη Βαλτική ε; Δεν είναι καθόλου κακή ιδέα. Και δεν είναι τόσο ακριβή!
    Θα τα καταφέρεις, πιστεύω σε σένα!

@μικρές ανάσες Τι έπαθες βρε;
    Καλημέρα.

21. @200 days 2 six-pack Να'σαι καλά!
    Και συ καλά αποτελέσματα στην προσπάθειά σου!

@leviathan Να'σαι καλά για τα καλά σου λόγια!
    Καλημέρα.

@φοίβος νικολαϊδης Ευχαριστώ ωρέ!
    Καλή σου μέρα!

22. Τι να πάθω καλό μου?
    Απλώς είμαι μα γύψο απο τις 28/09 και οι βόλτες μου είναι περιορισμένες... Υπομονή μέχρι τις 17 Νοεμβρίου.......................

23. @μικρές ανάσες Το θυμάμαι αυτό. Νομίζω έχω ευχηθεί περαστικά :-)

24. Ομορφη η Κοπενχαγη και μάλιστα εγώ ήμουν και από αυτούς που είδαν την γοργόνα από κοντά. Κρίμα πάντως να πας ως εκεί και (και εννοώ ότι είναι τοποθετημένη μακριά από το κέντρο) και να λείπει. Γενικά καλή η πόλη, αλλά πανάκριβη. Τα ξενοδοχεία αλλά και το φαγητό ήταν λίγο τσιμπημένα.

Πάντς τέτοια ταξίδια φίλε! Με το καλό στο επόμενο!

25. @ndn Όμορφη ναι, αλλά είχα άλλη σύγκριση μπροστά μου και αναγκαστικά ήρθε δεύτερη ;-)
    Και συ πάντα όμορφα ταξίδια!
    Στα επόμενα.

26. @darthiir the abban Εντάξει τότε, σταματάω!
    Απ'του χρόνου πάλι ;-)

27. Θέλω να πάω απο Στοκχόλμη μαλμο με τρένο , ξέρεις πόση ώρα κανει ; Κ ποιο αεροδρόμιο της στοκχολμης είναι πιο κοντά στον σταθμό ;;

1. Με συγχωρείς που άργησα να απαντήσω, τώρα είδα το σχόλιο.
      Το ταξίδι με το τρένο είναι περίπου 4 1/2 ώρες.
      Το Αρλάντα βολεύει περισσότερο.
      Εναλλακτικά θα σου πρότεινα, αν τελικός προορισμός είναι το Μάλμε, να πας μέσω Κοπεγχάγης. Η απόσταση Μάλμε - Κοπεγχάγη είναι λιγότερο από ώρα.