Σάββατο 14 Μαρτίου 2009

16 Μαρτίου 2009 - Ημέρα τιμής και μνήμης στον Μάνο Χατζιδάκι

Μια ιδέα που ξεκίνησε από το radiobubble. Μια ιδέα κατά βάση ραδιοφωνική αλλά όχι μόνο. Για έναν άνθρωπο που σίγουρα στιγμάτισε την σύγχρονη πολιτιστική ιστορία μας και εκπροσώπησε τη χώρα μας στο παγκόσμιο στερέωμα με αποκορύφωμα το Όσκαρ το 1961 για το τραγούδι Τα παιδιά του Πειραιά από την ταινία Ποτέ την Κυριακή με την αείμνηστη Μελίνα Μερκούρη. Ψυχή του Τρίτου προγράμματος, δημιουργός και διευθυντής της Ορχήστρας Χρωμάτων, "δήμαρχος" της Λιλιπούπολης. Το αφιέρωμα αποσκοπεί στο να ακούσουμε, να δούμε, να θυμηθούμε ο καθένας μας... Για να μην ξεχνάμε...
Η φωτογραφία είναι από το σπίτι του Χατζιδάκι στην Ξάνθη.
Η πρώτη μου επαφή με το έργο του Χατζιδάκι (όπως έγραφε το όνομά του ο ίδιος) ήταν μέσα από τα τραγούδια της Λιλιπούπολης. Μέσα από τις αυθεντικές κασέτες που παίζανε στο αυτοκίνητό μας όταν οργώναμε την Ελλάδα. Ήθελα κάτι αυθεντικό, κάτι δικό μου, κάτι διαφορετικό. Γι αυτό και ζήτησα τις αναμνήσεις του πατέρα μου που έζησε την Λιλιπούπολη ραδιοφωνικά από την στιγμή της δημιουργίας της...

Λιλιπούπολη (οι αναμνήσεις του πατέρα μου)

Είμαι κι εγώ υπήκοος της Λιλιπούπολης, ένας Λιλιπούα... Η συνέχεια της ιστορίας στα ακουστικά σας.




LilipoupoliHatzidakis - Download (6,3 MB)

Πόσο επίκαιρα είναι όλα αυτά ακόμη...

ΥΓ Όλοι οι στίχοι από τα τραγούδια της Λιλιπούπολης ΕΔΩ.

ΥΓ1 Δύο από τα αγαπημένα τραγούδια με την συμμετοχή του ίδιου του Μάνου Χατζιδάκι. Το πρώτο είναι ντουέτο με την Μελίνα Μερκούρη στον Κυρ Αντώνη σε ελληνικά και γαλλικά και το δεύτερο είναι ο Κεμάλ με τον προλογισμό του ίδιου του Χατζιδάκι. Απολαύστε τα.

ΥΓ2 Περισσότερα για το αφιέρωμα, μουσικές εκπομπές, συμμετοχές, banners και άλλα στο RadioBubble, στην Ροδιά και στο ΜικρόΑνάλογο.

43 σχόλια:

  1. Νομίζω οι περισσότεροι από τη γενιά μας, και τη μικρότερη είχαν την ίδια "πρώτη επαφή". Και πολύ καλά κάνουμε όλοι τη σύνδεση της Λιλιπούπολης με τον Μάνο Χατζιδάκι, διότι αν δεν ήταν ο Μάνος επικεφαλής του Τρίτου Προγράμματος, ίσως να μην είχαν την ευκαιρία η Μαριανίνα Κριεζή, η Λένα Πλάτωνος, ο Νίκος Κυπουργός και ο Δημήτρης Μαραγκόπουλος να φτιάξουν αυτό το μαγικό, διαχρονικό, ταξιδιάρικο παραμυθόδραμα που τόσο αγαπήσαμε γενιές και γενιές...

    Ωραίες αναμνήσεις, και εκπληκτικά και τα 2 βιντεάκια :)

    Καλό υπόλοιπο Σαββατοκύριακο, Κιτσομήτσε!
    :)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλημέρα!!!
    Τι κάνουμε; χεχε!
    Λίγα ξέρω για τον Χατζιδάκη, λίγο περισσότερο το έργο του..
    Θα τον ακούσω! Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Η πλάκα είναι ότι αυτές τις μέρες άκουγα συνέχεια τον Κεμάλ.

    Σύμπτωση? :D

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Mονο Κεμάλ,μονο κυρ Αντώνης,μονο Τζοκόντα....,τι να πρωτοθυμηθείς....,θα παρακολουθήσω φυσικά το αφιέρωμα

    Καλημέρα....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Καλημέρα Κίτσο! Νομίζω πρέπει να αρχίσω να ακούω λίγο περισσότερο ποιότητα. Μπορεί να είμαι βρέφος και να μεγάλωσα με Amy Winehouse, αλλά και λίγος Χατζιδάκις δε θα μου έκανε κακό

    *αν πούμε ότι ο Δάκης πήγε 2 φορές Ιεροσόλυμα και μετονομάστηκε σε Χατζ-Δάκη πιάνει???

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Κιτσουλίνιιιι μου!...αααααααα!,ααααααα!τι ωραίο! πολύ ωραίο πόστ..ίσως το καλύτερό σου...τι να πεί κανείς για τον Μάνο μας που τόσα πολλά έκανε και έδωσε σε αυτή τη χώρα..;;...ό,τι και να πούμε νομίζω είναι πολύ λίγο...ο Μάνος είναι η μεγάλη μου αγάπη!..μεγάλωσα με αυτόν (Με το- ΄Χαμόγελο της Τζοκόντα'),το οποίο ακούω από μωρό παιδί...(πραγματικά από μωρό,αν φανταστείς ότι η πρώτη φορά που ήρθαν στ αυτιά μου αυτοί οι απίστευτα πανέμορφοι ήχοι από τις μουσικές του ήμουν πάααρα πολύ μικρή).....χαίρομαι καλό μου που έχεις έναν πατέρα που σου έχει δώσει αυτή τη μουσική παιδεία...! ο Μάνος μας είναι από τους μεγαλύτερους συνθέτες που έχουν περάσει όχι μόνο πανελλαδικά αλλά και παγκόσμια...είναι συνθέτης με μεγάλη μουσική εμβέλια...και πιστέυω πάντα θα είναι επίκαιρος ίσως και στους αιώνες των αιώνων... έχει προσφέρει απίστευτα σημαντικό έργο.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. ειμαι πολυ νεα για να θυμαμαι τοσο παλια πραγματα




    σημ...οκ λεω και αηδιες ποτε ποτε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Να μου χαιρετήσεις τον πατέρα σου!!
    Ωραίο το κείμεονο αλλά και συ ωραία τα είπες...
    [τελευταία όλο καλά σε σχολιάζω... το παρατήρησες?]

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. αααα και εμενα η λιλιπουπολη ηταν το πρωτο βινυλιο που μου κανανε δωρο :)
    Αχ... γερασαμε Κιτσ, αλλα τουλαχιστον κατι μαθαμε :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Χωρίς να γνωρίζω την ημέρα μνήμης, είχα κάνει ένα post την προηγούμενη εβδομάδα με το βάλς του Χατζιδάκι! Τον Χατζιδάκι τον γνώρισα από την αδερφή μου, που ήταν και παραμένει η μεγάλη της αγάπη! Την ευγνωμονώ γι' αυτό...
    Λατρεύω και την Λιλιπούπολη και χάρηκα όταν είδα ότι μπορώ να κατεβάσω τις μουσικές, αλλά δυστυχώς κάτι γίνετε και με πετάει εκτός! Κι όχι τίποτε άλλο, αλλά ήρθε η ώρα να γνωρίσει την Λιλιπούπολη (έχει ακούσει κάποια κομμάτια από μας) και η ανεψιά μου, που είναι τριών!
    Καλό βράδυ Κίτσο μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Αχ, πολύ ωραία...Θα την κατεβάσω την λιλιπούπολη...
    Ευχαριστώ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Καλημέρα. Χμ δεν ξέρω αλλά νιώθω οτι ο είναι απο τους ανθρώπους που τα έργα του μιλάνε απο μόνα τους. Όπως και όλοι οι μεγάλοι καλλιτέχνες είχε και αυτός της ιδιοτροπίες του. Μας άφησε όμως υπέροχα τραγούδια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. "Λιλιπούπολη (οι αναμνήσεις του πατέρα μου)" αυτό για τους ίδιους προσωπικούς λόγους με αγγίζει...

    Μεγάλη προσωπικότητα και μεγάλος καλλιτέχνης.

    Θα είμαι κι εγώ ακροατής.

    Καλησπέρες

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. τι όμορφο!
    αχ Λιλιπούπολη... τι μου θυμίζει!
    και τι δεν μου θυμίζει!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. θυμαμαι καποτε ακουγα δεν θυμαμαι ποιον σταθμο και ειχε τραγουδια απο αυτα που τα ακους σημερα και την αλλη Δευτερα δεν τα θυμασαι απο φωνη δε αυτοι που τα ελεγαν σκετο...μπουτι και κοιλιακους...και ξαφνικα δεν ξερω πως τους ξεφυγε και βαλανε Χατζηδακι....επαθα την πλακα μου!!ηταν ΤΟΣΟ τεραστια η διαφορα που επαθα σοκ!
    δεν ειναι αναγκη να πω τιποτα αλλο.Διαχρονικες μουσικες,διαχρονικοι ανθρωποι..τουλαχιστον εχουμε ακομα τον Σαββοπουλο καλα να ειναι ο ανθρωπος....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Καλησπέρα Kitsomitse,

    Οπως πολύ πετυχημένα έγραψε και το dyosmaraki ο Χατζιδάκις "συνέβαλλε στην εκοικείωση του αστικού κοινού με το "λαϊκό" χρώμα κυρίως μέσα από τις διασκευές ρεμπέτικων και λαϊκών τραγουδιών".

    Αναμφισβήτητα είναι από τους μεγαλύτερους Ελληνες συνθέτες μαζί με τον Λοίζο, τον Ξαρχάκο τοπν θεοδωράκη κ.α που με τα τραγούδια τους μεγάλωσαν και θα μεγαλώσουν γενιές. Και ως χαρακτήρας ήταν σοβαρός και σεμνός κατάφερε και κράτησε την ιδιωτική του ζωή μακριά από τα φώτα της δημοσιοτητας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. ΑΝ ΚΑΙ ΜΙΚΡΟΤΕΡΟΣ ΘΑ ΟΜΟΛΟΓΗΣΩ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΥΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ ΕΚΑΝΕΣ ΓΙΑ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΑΝΑΡΤΗΣΗ.ΑΥΤΟΙ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΑΞΙΖΟΥΝ ΠΟΛΛΑ.ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΟΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. ο χατδικάκις είναι ελλάδα. είναι οι αντιθέσεις του, οι νότες του, το μεγαλείο και η λιτότητα συνδυασμένα σε ένα πρόσωπο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. παραδεχομαι οτι τωρα μαθαινω, και μου αρεσει. ευχαριστω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Τι να πω;
    Στα "δύσκολα" και στα "εύκολα" τραγούδια του, στα παιδικά και στα "ενήλικα",ο άνθρωπος ήταν μεγαλοφυής και ιδιόμοφος, όπως όλοι οι μεγάλοι καλλιτέχνες.
    Σε όλους μας αρέσει κάποιο τραγούδι του, όλοι, είτε το ξέρουμε είτε όχι έχουμε τραγουδήσει ή μουρμουρίσει κάποια από τις συνθέσεις του.
    Δεν ήξερα ότι είναι σήμερα.
    Δεν προλαβαίνω να βάλω και το μπανεράκι αλλά τιμώ και υποκλίνομαι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Mπράβο Κιτσομήτσο!
    Πολύ ενδιαφέρουσα και κατατοπιστική η ανάρτηση για έναν εξαιρετικό μουσικό καλλιτέχνη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Κήτσε, έσκισες!!!! :D Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Tι να πεις για τον Μανο Χατζιδάκι, ειναι απο τους λίγους καλλιτέχνες που μπορείς να πεις οτι ηταν μιά μεγαλοφυία !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Τι να πεις για καλλιτεχνες τέτοιου βεληνεκούς;;;
    Δεν χρειάζονται λόγια!!!
    Την καλησπέρα μου και τα φιλιά μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Υπέροχη η αφήγησή σου. Με συγκίνησες αφάνταστα. Είμαι κι εγώ ένας από τους παλιούς Λιλιπούα, δημότης της Λιλιπούπολης.
    Σ' ευχαριστούμε για τις υπέροχες αναμνήσεις

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Ρε συ, μπράβο. Χίλια μπράβο. πω πω ναι έχεις δίκιο η Λιλιπούπολη.Ακόμα θυμάμαι τα τραγούδια της. Υπέροχες αναμνήσεις από έναν πολύ μεγάλο ανθρωπο με παιδική ψυχή. Εχω μείνει άφωνος. Υπέροχα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. ΈΛΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑ!!!

    έχω ιστορία έκπληξη... ;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Ωπ,kitsosmitsos καλησπέρα.
    Ευχαριστούμε για την προθυμία, τη συμμετοχή, την καλή παρέα. Το μικρό θησαυρό με το υλικό που προέκυψε από το αφιέρωμα (blog posts, εκπομπές, video, εικόνες, αφίσες κ.α.) θα τον βρεις μαζεμένο εδώ http://www.radiobubble.gr/blog/hatzidakis-tribute-day/3759
    Δε θα συνηθίσουμε ποτέ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. όταν δεν δημιουργείς για να πουλήσεις,τότε το αποτέλεσμα μένει πάντα στην καρδιά!
    να'σαι καλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. @νατασσάκι Ίσως... Έχεις δίκιο, δεν ξέρουμε αλλά μάλλον όχι.
    Καλημέρα.

    @ηφαιστίωνας Όλοι μας ξέρουμε λίγα και αυτό φαίνεται απ'το γεγονός ότι κάθε μέρα ανακαλύπτουμε και άλλα.

    @mrs.Stulf Συμβαίνει και ίσως είναι ίσως δεν είναι τυχαίο!

    @vad Ακριβώς όπως τα λες. Ωραία ιδέα ήταν πάντως.

    @ελλην vs chaos Καλημέρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. @mad Αν ισχύει αυτό που λες, τότε επιστροφή στην πχιότητα και γρήγορα!
    Σίγουρα πάντως κακό δε θα έκανε...

    @αθανασία Ακριβώς όπως τα λες είναι.
    Την καλημέρα μου.

    @suspect Όλοι τον ευχαριστούμε...

    @σκουλήκι Καλημέρα μωρό :-)

    @fpboy Ακριβώς. Τόσο απλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. @founio Ακριβώς. Μπράβο γι αυτό τον άνθρωπο.

    @kaveiros Έτσι είναι, φίλτατε. Έτσι ακριβώς.

    @jamanfou Οσονούπω. Όντως, μήπως έχεις πάθει κάτι; Καλη΄μερα

    @φάβα Εμείς κασέτα. Ρε συ φαβόνι, τόσα κοινά δε γίνεται! Για ψάξτο!
    Φιλιά ρεεεε!

    @σοφία Η ομορφιά είναι για να μεταδίδεται...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. @artanis Ξεκίνα! Τόσο αγνά, τόσο έξυπνα, όχι και τόσο παιδικά...
    Καλημέρα.

    @ioannis_the_great Υπέροχα, πολλά, μαγευτικά και τόσα άλλα...

    @ζαχαρούλα Καλημέρα και σε σένα!

    @axis mundi Είμαστε πολλοί τελικά...
    Καλημέρα φίλτατε.

    @jojo Θύμησες...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. @καψοράχη Μεγέθη ούτε καν συγκρίσιμα! Είδες τελικά;

    @ndn Έτσι είναι φίλτατε. Αναμφισβήτητα είναι ένας από τους Έλληνες που μας εκπροσώπησαν παντού με τέτοια εμβέλεια...
    Την καλημέρα μου.

    @jk σκρουτζάκος Αξίζουν και συνεχίζουν να αξίζουν όσο το έργο τους παραμένει και όσο τους ακούμε.

    @tovene592 Τα είπες όλα σε μια πρόταση ;-)
    Καλημέρα.

    @ενεσούλα Αυτό ακριβώς. Μπορεί να μην ξέρουμε ότι είναι δικό του, αλλά σίγουρα το έχουμε τραγουδήσει.
    Την καλημέρα μου κοπελιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. @κούκος Το μπράβο πηγαίνει στον Χατζιδάκι και σε όσους συνεχίζουμε να τον ακούμε.

    @μικρό ανάλογο Το ίδιο και εσείς, κοπελιά!
    Φιλιά! Την καλημέρα μου.

    @τζονάκος Έτσι είναι, φίλτατε Τζων. Έτσι ακριβώς.

    @dreamer-angel Να τους τιμούμε συνεχίζοντας να ακούμε το έργο τους.
    Καλημέρα.

    @φλούφλης Αν δεν είχα το κείμενο, δε θα μπορούσα να αποδώσω αντίστοιχα...
    Καλημέρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. @μούτρο Πολλούς από εμάς μας έχει αγγίξει, μας έχει στιγματίσει...
    Καλημέρα

    @φρέσκο Έρχομαιαιαιαι! Έχω παίξει ωρέ ήδη!
    Αλλά έγραψες λέμε, έτσι; Εύγε!

    @εμείς Όπως το λέτε, μικρός θησαυρός. Και σεις μπράβο για την καλή ιδέα. Ελπίζω να ακολουθήσουν αντίστοιχες.
    Δε θα συνηθίσουμε ποτέ, ακριβώς!

    @ele Στην καρδιά και στο μυαλό. Πού αλλού;
    Καλημέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. Δεν είμαστε Ζουλού δεν είμαστε Παπούα ! Είμαστε απόγονοι των άγριων Λιλιπούα!!!
    Γνωστη λάτρης του Χατζηδάκη , φαν της Λιλιπούπολης και της Μαριανίνας Κριεζή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  38. @χειμωνιάτικη λιακάδα Τελικά είμαστε πάάάρα πολλοί! Εύγε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή