Πέμπτη, 15 Ιανουαρίου 2009

Εκπτώσεις: να πάρω...να μην πάρω...

Εκπτώσεις άρχισαν από σήμερα. Η πρώτη από τις δύο εκπτωτικές περιόδους του χρόνου. Ευκαιρία για ανανέωση γκαρνταρόμπας, προσθήκη νέων κομματιών και καταναλωτικής μανίας - κάτι που κακά τα ψέματα αρκετοί έχουμε στερηθεί λόγω της οικονομικής κρίσης. Αντικείμενο συζήτησης σε πολλά επίπεδα όσο προς τον χρόνο, τον τρόπο, τη χρησιμότητα. Γιατί, για παράδειγμα, να μην γίνονται μέσα στις γιορτές όταν ο κόσμος έχει μόλις πάρει τον 13 μισθό και έχει ανάγκες για δώρα και αλλαγές; Ήδη αρκετά καταστήματα κάνανε σιωπηλές εκπτώσεις μέχρι και 30% μέσα στις γιορτές.

Να πάρω λοιπόν... Να πάρω γιατί έχω προγραμματίσει κάποια πράγματα. Γιατί έχω κάνει τη λίστα μου. Γιατί έχω ήδη εντοπίσει κομμάτια που μου λείπουν ή χρειάζονται αλλαγή - ειδικά στη στολή εργασίας μου (κοστούμι κτλ) χρειάζονται πολλά πράγματα ανανέωση διαρκώς. Γιατί έχω κάνει την έρευνα αγοράς μου, έχω δει τιμές, έχω κρίνει και συγκρίνει και έχω καταλήξει - σπάνιο αλλά έχει αρχίσει να γίνεται συχνότερο. Γιατί βρήκα την μοναδική ευκαιρία και δεν πρέπει να την χάσω. Γιατί Απόκριες έρχονται και κάτι πρέπει να βρω να φορέσω και τότε. Γιατί κάποια κομμάτια είναι διαχρονικά και δεν πρέπει να λείπουν από καμία γκαρνταρόμπα - ζώνες, παπούτσια, παλτό, μπλέιζερ, κλασικό κοστούμι κα. Γιατί απλώς έχω πεσμένη ψυχολογία και θέλω να την ανεβάσω - ποτέ δεν πρέπει να παραγνωρίζουμε την επίδραση που έχουν τα ψώνια στην ψυχολογία μας, αυτό που φαίνεται ως κλισέ ισχύει σε πολύ μεγάλο βαθμό. Γιατί έχω υπολογίσει ότι μπορώ να διαθέσω κάποια επιπλέον χρήματα οπότε ας κάνω και μια παρασπονδία - τι στο καλό δουλεύουμε όλο το χρόνο;

Να μην πάρω... Γιατί δε μου φτάνουν τα χρήματα. Γιατί έχω κανονίσει κάποια άλλα πράγματα διαφορετικά και θα βγω εκτός προϋπολογισμού. Γιατί όταν αρχίσω ποιος με μαζεύει. Γιατί πραγματικά δεν τα χρειάζομαι όλα αυτά τα επιπλέον παπούτσια-μπλουζάκια-φορέματα-πουκάμισα-γραβάτες. Γιατί μόδα είναι και περνάει και μπορεί φέτος να είναι το καρώ πουκάμισο, αλλά του χρόνου... Γιατί δεν είναι δυνατόν να δουλεύω όλο το χρόνο για καναδυό παρασπονδίες - έχουμε να πάμε και κανένα ταξίδι. Γιατί το ίδιο κομμάτι το βρίσκω φθηνότερα σε άλλο μαγαζί, είναι ανάγκη να είναι μάρκα-στάμπα που να φαίνεται από χιλιόμετρο; Γιατί η κάρτα ήδη έχει φτάσει στο όριο και πρέπει να δουλεύω 15 μήνες φέτος για να την αποπληρώσω. Γιατί δε θέλω να καταλήξω σαν γνωστή αοιδό που της κατασχέσανε μέχρι και τα ρούχα. Γιατί...γιατί...γιατί...

Δύσκολη απόφαση. Ούτως ή άλλως οι περισσότερες αγορές είναι παρορμητικές. Κατά πόσο η λογική θα υπερισχύσει της παρόρμησης θα φανεί στο χειροκρότημα...
Καλές αγορές σε όλες και όλους μας!

ΥΓ Fashion week έχει ξεκινήσει εγκαίρως η Fava. Προσωπικά ξετρελάθηκα όμως με αυτή την ανάρτηση... Μπείτε και δείτε.