Κυριακή 20 Μαρτίου 2011

Ρώμη: Βατικανό, Lungotevere και εμπορικό κέντρο (2/3)

Επίσκεψη στη Ρώμη χωρίς επίσκεψη στο Βατικανό είναι στην ουσία μισή δουλειά. Το κρατίδιο του Βατικανού είναι ίσως η πιο απομακρυσμένη από το κέντρο περιοχή με αξιοθέατα. Επιβάλλεται κανείς να το δει για πολλούς λόγους, ένας από αυτούς είναι ότι θα έχει επισκεφθεί άλλη μία χώρα. Η πλατεία είναι από μόνη της αριστούργημα.

Σειρές από κίονες, αγάλματα, άνεμοι και ο οβελίσκος στη μέση. Το μέγεθος της πλατείας είναι για να χωράει όσο κόσμο πρέπει. Έχει αρκετή ουρά ώσπου να φτάσει κανείς στο σημείο ελέγχου των χειραποσκευών, συνήθως όμως κινείται αρκετά γρήγορα. Στην περίπτωσή μας έφτανε περίπου στην άλλη πλευρά της πλατείας, εντούτοις κάναμε γύρω στα 40' μέχρι να μπούμε. Περιττό να πούμε ότι κάποια στιγμή χώθηκαν στο τέλος της ουράς κάποιοι Ιταλοί τουρίστες οι οποίοι μάλιστα έμειναν απαθείς όταν τους τα έψαλλαν κάποιοι άλλοι που περίμεναν - όπως εμείς - ώρα ολόκληρη. Ο καθεδρικός του Αγίου Πέτρου περιλαμβάνει αρκετά παρεκκλήσια και πολλά αγάλματα και αξιοθέατα. Η είσοδος είναι δωρεάν.
Από τα πιο γνωστά εκθέματα είναι η Πιετά του Μιχαήλ Άγγελου (που θα δυσκολευτείτε να βγάλετε φωτογραφία με φλας, καθώς προφυλάσσεται με τζάμι)...

...οι κατακόμβες που βρίσκονται ακριβώς από κάτω, έχουν όμως ξεχωριστή είσοδο και ουρά...

...ο τάφους του Απόστολου Πέτρου όπου βρίσκεται στο σημείο που σταυρώθηκε...

...ο παπικός θρόνος με την γραφή και στα ελληνικά πίσω και δεξιά...

...και πολλά πολλά άλλα. Το Μουσείο του Βατικανού έχει ξεχωριστή είσοδο, περίπου 15' με τα πόδια από εκεί που βρίσκεται ο καθεδρικός και έχει εισιτήριο με τεράστιες ουρές. Είπαμε να μην πάμε. Όποιος θέλει μια ιδέα για το Μουσείο, την Καπέλα Σιστίνα αλλά και περισσότερες πληροφορίες για την εκκλησία του Άγιου Πέτρου και την πλατεία, μπορεί να τα βρει σε παλιότερη σχετική ανάρτηση.

Αυτή τη φορά επιλέξαμε να ανεβούμε στον θόλο της εκκλησίας. Φυσικά και εδώ είχε ουρές, άλλα 40' περίπου παρόλο που ήταν Δευτέρα. Ο επισκέπτης έχει δύο επιλογές, είτε να ανεβεί με ανελκυστήρα ως ένα σημείο και να ανεβεί μετά 320 σκαλοπάτια πληρώνοντας 9 ευρώ, είτε να ανεβεί εξαρχής με τα πόδια 551 σκαλοπάτια, πληρώνοντας 5 ευρώ. Επειδή δεν είχα ανεβεί ξανά, είπα να δοκιμάσω όλη την διαδρομή με τα πόδια. Στο πρώτο κομμάτι η διαδρομή ήταν άνετη, στο δεύτερο όμως μετά τον ανελκυστήρα ήταν στενή και με κλίση. Δεν συνιστάται σε όσους έχουν κλειστοφοβία, καρδιακά προβλήματα κτλ κτλ.

Η θέα βέβαια όταν φτάνει κανείς στην κορυφή είναι μοναδική. Στα πόδια του επισκέπτη εκτείνεται η πλατεία του Αγίου Πέτρου, η Ρώμη, ο Τίβερης και πολλά πολλά άλλα. Επειδή κάφροι υπάρχουν σε όλες τις φυλές, να σημειωθεί ότι αρκετοί πιάνανε στασίδι μπροστά στα κάγκελα χωρίς να βγάζουν φωτογραφίες, εμποδίζοντας τους άλλους να δουν - ανάμεσά τους Γερμανοί, Γάλλοι κτλ. Για να μη μας την λένε περί πολιτισμού και λαών.

Φαίνεται ολόκληρη η πλατεία, τα αγάλματα, ενώ στην δεύτερη διακρίνεται και το Castel San' Angelo.

Από την πίσω πλευρά βλέπει κανείς τους κήπους του Βατικανού, ενώ στα δεξιά λιγάκι εκτός της φωτογραφίας είναι το Μουσείο του Βατικανού.

Παρόλο που είχε ήλιο, φυσούσε αρκετά στα ψηλά και αποφασίσαμε να κατεβούμε. Επόμενη στάση το Castel Sant' Angelo, το όμορφο κυκλικό φρούριο-μαυσωλείο-μουσείο που βρίσκεται στις όχθες του Τίβερη.

Το Castel Sant'Angelo ενώνεται με το Βατικανό μέσω ενός οχυρωμένου περάσματος, του Passetto. Ήταν μέσω διαφυγής και βρωμοδουλειών των Πάπων.

Εξαιτίας της ανάβασης και όχι μόνο, είχαμε πεινάσει. Καθίσαμε για φαγητό σε παραδοσιακή ιταλική ταβέρνα κοντά στην Piazza Navona με το όνομα Ristorante Antica Taverna. Το φαγητό ήταν αρκετά καλό, όχι πολύ ακριβό (16 ευρώ το άτομο με ορεκτικά και κρασί). Η επιλογή μου άλλη μια φορά χειροποίητα ζυμαρικά με θαλασσινά.

Κάνοντας μια μικρή παράκαμψη, περάσαμε από την Chiesa San Luigi dei Francesi όπου μια ουρά περίμενε απέξω. Η συγκεκριμένη εκκλησία φιλοξενεί σε παρεκκλήσι με το όνομα Cappella Contarelli έργα του Καραβάτζιο, γι αυτό και οι ουρές. Επειδή ο κόσμος έβγαζε φωτογραφίες με φλας - που απαγορευόταν - ο παπάς έκλεισε τα φώτα μέχρι να ηρεμήσει ο κόσμος!

Η βόλτα συνεχίστηκε προς άλλα μέρη, πιο κεντρικά και εμπορικά, χωρίς να σημαίνει απαραίτητα ψώνια. Περάσαμε από πλατείες όπου βρήκαμε και την άλλη κολώνα "κινηματογράφου" σαν εκείνη της  προηγούμενης ανάρτησης...

...και βγήκαμε στην Via del Corso, τον μεγάλο εμπορικό δρόμο της Ρώμης όπου γινόταν ο κακός χαμός. Ο κόσμος είχε βγει βόλτα για το καρναβάλι, ενώ τα μαγαζιά ήταν ανοιχτά.

Ο κόσμος κατευθύνονταν προς την Piazza del Popolo όπου είχε στηθεί και ο χώρος για τις εκδηλώσεις της Αποκριάς. Η πλατεία βρίσκεται στην ουσία στα όρια της παλιάς πόλης της Ρώμης.

Φεύγοντας από την πολυκοσμία, κατευθυνθήκαμε προς το ποτάμι όπου είχαμε την ευκαιρία να βγάλουμε ορισμένες όμορφες φωτογραφίες με τα αξιοθέατα που είδαμε το πρωί. Στην δεύτερη φωτογραφία είναι ο Άγιος Πέτρος από μακριά, ενώ 3η και 4η το Castel Sant'Angelo.

Μετά την παραποτάμια διαδρομή, στραφήκαμε προς τα μέσα πάλι με κατεύθυνση της Piazza di Spagna. Διασχίσαμε την Via Condotti, όπου σταματήσαμε στο Antico Cafe Greco για έναν εσπρέσο στα όρθια. Οι Ιταλοί πίνουν συχνά τον καφέ τους στο όρθιο και κοστίζει 0,80 έως 1,20 ευρώ. Άμα καθίσει όμως κανείς τον πληρώνει ακριβότερα από Αθήνα, έως και 3,5 ευρώ τον απλό εσπρέσο.

Η Piazza di Spagna ήταν φυσικά γεμάτη από κόσμο. Το συντριβάνι - βαρκούλα στην αρχή της είναι σήμα κατατεθέν.

Ανεβήκαμε τα σκαλιά ώστε να έχουμε καλύτερη θέα. Τα φώτα βοήθησαν στις φωτογραφίες.

Επειδή τη νύχτα οι φωτογραφίες έχουν μαγεία διαφορετική, ορίστε και δύο φωτογραφίες της πλατείας και του συντριβανιού κατά την διάρκεια της ημέρας. Είναι από το πρώτο πρωινό που έβρεχε, οι υπόλοιπες μέρες ήταν πολύ καλές.

Κάναμε και πρακτική στις νυχτερινές φωτογραφίες με ζουμ. Η θέα πάντως κερδίζει τις εντυπώσεις.

ΥΓ Το φινάλε με δόσεις Dolce Vita στο επόμενο μέρος! Lungotevere είναι οι δρόμοι εντός της πόλης της Ρώμης καταμήκος του ποταμού Τίβερη.
ΥΓ1 Όσοι πάτε στη Ρώμη, ετοιμαστείτε για πολύ περπάτημα. Όλη μέρα στους δρόμους αλλά και την νύχτα, καθώς όσα μέρη περάσει κανείς το πρωί, αξίζει να τα δει και πάλι το βράδυ φωτισμένα!
ΥΓ2 Είχα ετοιμάσει χάρτη με τις διαδρομές και όλα αυτά τα μέρη αλλά τελευταία στιγμή κάτι έγινε και χάθηκε. Για να δούμε μπας και το επιχειρήσω ξανά στο επόμενο μέρος.
ΥΓ3 Αναλυτική περιήγηση στη Ρώμη στο blogtravels.gr

1. τον Οκτώβριο που είχα πάει στην Ρώμη, στα Ισπανικά σκαλιά μπορεί να χρειάστηκα και 15 λεπτά για να τα κατέβω από τον κόσμο...
    Ρώμη ! όλα τα λεφτά!!!
    μπράβο ! ωραίες οι φωτος και οι πληροφορίες !
    άντε και στο επόμενο με το καλό !!!!!!

2. Θυμάμαι τα μέρη Βατικανού από τα μυθιστορήματα του Νταν Μπράουν! χαχαχα!
    Αυτά τα έργα τόσο μεγάλων καλλιτεχνών κάναμε ένα σωρό στη σχολή, θα ήθελα να τα δω κάποτε και από κοντά! Πανέμορφες εικόνες!!!

3. σε μας η πρώτη μέρα μόνο ήταν με ήλιο και όλες οι άλλες με καταρακτώδη βροχή!
    οι φωτογραφίες μας όλες με μουντό άσπρο-γκρι ουρανό εχάναν πολύ, ενώ στις δικές σου το μπλέ τις δίνει άλλη χάρη!

4. Ευχαριστούμε για τις όμορφες εικόνες.

Είναι όμορφα στη Ρώμη.

5. Πολύ πολύ ωραια!!!!

:)))))

6. Τρέλα μου έρχεται τώρα που σε διαβάζω!!!! Πανέμορφη η Ιταλία, τέλος!!!
    Η ανάρτηση πήγε όπως ήταν στις ξαδέρφες...δεν πάω εγώ, η Εφούλα πάει!!! Καλή εβδομάδα!

7. Μου θύμισες ένα από τα ωραιότερα ταξίδια μου!
    Οι νυκτερινές φωτογραφίες εξαιρετικές!

8. Αχ υπέροχες οι φωτογραφίες KitsoMitso, μπράβο! Έτσι μου'ρχεται να βάλω το dvd με τις φωτογραφίες από το αντίστοιχο ταξίδι που'χα κάνει και εγώ και να ταξιδέψω πάλι νοερά...!

Εμείς δυστυχώς φτάναμε στο αμήν όλη μέρα από τον ποδαρόδρομο και γυρνώντας κατά τις 6-7 το απόγευμα στο ξενοδοχείο με σχεδόν 10ώρο περπάτημα δεν είχαμε το κουράγιο και τη δύναμη να ξαναβγούμε το βράδυ για να δούμε την όμορφη Ρώμη φωτισμένη! "Χόρτασα" όμως από τις δικές σου φωτογραφίες!

ΥΓ. Χαρά στην υπομονή σου που ανέβηκες όλα αυτά τα σκαλιά στον Άγιο Πέτρο! Θυμάμαι όταν ήμασταν στην πλατεία κάτω και περιμέναμε στην ουρά που φαινόταν ο κόσμος στον θόλο πολύ μικρός και αναρωτιόμασταν αρχικά αν όντως είναι άνθρωποι εκεί πάνω!!

9. αχ τέλεια!!! την ανάβαση στον θόλο θα την έκανα αν δεν ήταν τόσο στριμωγμένο από κόσμο.

10. Τρίτη φορά θα είναι τον Απρίλιο μέσα στο διάστημα των τελευταίων 5 ετών. Προσεύχομαι απλώς να είναι καλός ο καιρός, αφού θα έχουμε μαζί μας και τον μικρό οδοιπόρο!
    Οι νυχτερινες σου είναι πολύ καλές.

11. Δεν έχω λόγια!! Οι φωτογραφίες υπέροχες! Εγώ πότε θα πάω Ρώμη;
    Φιλια πολλά!!

Τρελοτουρίστρια

ΥΓ. Αυτή τη μακαρονάδα τι μας την έδειξες; Για να ζηλεύουμε; Τς τς τς!

12. Ανεβήκατε στον θόλο; Εγώ γιατί δεν το ήξερα αυτό και έχασα αυτή την υπέροχη θέα; Δεν παίζω!!!!!
    Πρέπει να πήγαμε σε σχετικά κοντινές ημερομηνίες. Πολύ ωραίες φωτογραφίες! Φιλιά!

13. δεν σε πιστεύω Κίτσο μου...το Σάββατο γυρίσαμε από Ρώμη...τέτοια ταύτιση...???

14. Φανταστικές φωτο! και ειδικά αυτές από την κορυφή του Αγ.Πέτρου, όπου δεν μπόρεσα να ανέβω λόγω κλειστοφοβίας!
    Σας ευχαριστούμε ιδιαιτέρως...

15. Κι ότι ετοιμαζόμουν για εκπαιδευτική εκδρομή στην Ιταλία, έχοντας χάσει την ανυπομονησία που είχα όταν το έκλεισα. Τώρα μου ξαναήρθε με τις φωτογραφίες :) Αναμένετε και δικές μου λοιπόν.

16. San Pietro di Vaticana.....

για μένα το μόνο που αξίζει είναι το Βατικανό,αν κάποτε επισκεφτώ την Ρώμη θα είναι μόνο για το Βατικανό και την Φρουρά όπου τα ρούχα της για όσους ξέρουν είναι του Μιχαήλ Άγγελου.

Η Ρώμη πάντα θα γοητεύει,ποτέ δεν πεθαίνει.

17. ζηλευω! αν και καλα που εμαθα που δε θα παω!! χαχαχαχαχαχα μπραβο! αντε και γρηγορα στο επομενο!

18. Άσε με μωρέ, μια φορά πήγα κι εγώ για δουλειά στη Ρώμη (4 μέρες) και ξεκινούσαμε 8 το πρωί και τελειώναμε 6 το απόγευμα και μέχρι να πάμε και κέντρο από το CNR είχε νυχτώσει...

Τί να δεις μετά...
    Αλλά όσο από φώτο, σ' έχω ξεκάθαρα!

19. Μαγευτικές φωτό και οι πρωινές μα και η νυκτερινές απίθανες που μαρτυρούν τη υπέροχη πόλη που είναι!

Να'σαι καλά με τα ταξίδια σου μας μαγεύεις πραγματικά!

Τα θαλασσινά μου και με λουκουμόσκονη:))

20. Καθε φορα που παω Ρωμη, επιστρεφω με πονεμενα ποδια...αναρωτιεμαι γιατι! ;)

21. @An-Lu
    επειδή είναι εντελώς νταμάρι με τόσες πέτρες, plus με 7 λόφους μάλλον δεν είναι fl;at?

22. Α όλα κι όλα!
    Εγώ προτιμώ φακιόλι τούρκικο παρά τιάρα παπική!

23. @Νατάσσα Έχει πολυκοσμία, είναι η αλήθεια! Το ένα βράδυ που πήγαμε γινόταν αντίστοιχος πανικός.
    Όλα τα λεφτά, πραγματικά!
    Στα επόμενα, να λες ;-)

@ηφαιστίωνας Μας έχουν στοιχειώσει τα βιβλία του, ε; Χαχαχα!
    Σωστό αυτά με τα έργα των μεγάλων καλλιτεχνών.

@maya Δε νομίζω να σας πτόησε όμως ούτε απ'το να βγάλετε φωτογραφίες ούτε απ'το να περπατήσετε!
    Ωραίο το μπλε, πραγματικά.

@kanthar0s Είναι όμορφα, ναι!
    Να'σαι καλά ωρέ!

@κούλα Και ακόμη καλύτερα!
    Φιλιά!

24. @Έφη Χαίρομαι να δίνω πληροφορίες, είναι ό,τι καλύτερο.
    Είναι πανέμορφη. Καλά να περάσει, πες της!

@αθεόφοβος Πρέπει να κάνουμε μια γενικότερη συζήτηση περί ταξιδίων, φίλτατε!
    Να'σαι καλά, ευχαριστώ.

@Δανάη Να ταξιδέψεις νοερά, εννοείται! Δεν κοστίζει και αξίζει.
    Έχουν τη χάρη τους οι νυχτερινές.
    Στον Άγιο Πέτρο ανέβηκα πρώτη φορά. Άξιζε!
    Φιλιά.

@mahler76 Είχε πολύ στρίμωγμα, είναι η αλήθεια. Να το επιχειρήσεις, αν μπορέσεις.

@penelope Να καλοπεράσετε σας εύχομαι! Αξίζει η επίσκεψη, όσες φορές και να έχεις πάει!
    Να'σαι καλά.

25. @Ferdinand+Miranda Και ακόμη καλύτερα!
    Καλημέρα.

@τρελοτουρίστρια Να πας βρε, γιατί να μην πας; Πες το στον άλλον, τώρα που θα σωθούνε! Χεχε!
    Ήταν ωραία η άτιμη, γι αυτό την έδειξα ;-)

@σοφία Πρώτη φορά ανέβηκα, τις προηγούμενες δεν είχε τύχη.
    Άλλος ένας λόγος να ξαναπάς, βρε, μην ανησυχείς!
    Φιλιά

@ηλίας Είναι ωραία η άτιμη, είναι!
    Καλημέρα.

@σπιρτόκουτο Μα βλέπεις τι γίνεται στον κόσμο; Τς τς τς!
    Φιλιά!

26. @jamanfou Είναι αρκετά κλειστοφοβικά, οπότε καλά έκανες και δεν ανέβηκες.
    Την καλημέρα μου.

@Αμέλια η τέλεια Έτσι είναι η άτιμη η ανυπομονησία, έρχεται και παρέρχεται!
    Αναμένουμε και τις δικές σου, εννοείται!

@Βασίλης Έχει τόσα να δεις η πόλη που ο καθένας επιλέγει αυτά που του αρέσουν!
    Καλημέρα.

@siren girl Πρόσεχε τι εύχεσαι για το επόμενο! Χαχαχα!
    Φιλιά!

@darthiir the abban Μια χαρά φωτογραφίες, φίλτατε. Μια χαρά!
    Είδες, δεν έχεις παράπονο όμως...

27. @suspect Αυτά είναι, μ'ανέβασες τώρα! Χεχε!

@roadartist Το κατά δύναμιν!

@ζουζού Αξίζει μέρα νύχτα, αυτό το στοιχείο διαφοροποιεί την κατάσταση.
    Φιλιά και σε σένα.

@An-Lu Όντως, γιατί άραγε; Χεχε!
    Γεμάτη εικόνες όμως, ε;

@mahler76 Να'σαι καλά που δίνεις λύσεις σε κάθε πρόβλημα! Χαχαχα!

@ασκαρδαμυκτί Σου'χω και σε τούρκικο αμέσως μετά! Απ'όλα έχει ο μπαχτσές!