Τρίτη 9 Νοεμβρίου 2010

Ολίγον από μπαλκόνι και δέμα-έκπληξη

Αρχές της άνοιξης είχα φυτέψει ορισμένα αρωματικά φυτά στο μπαλκόνι και συγκεκριμένα δεντρολίβανο, δυόσμο και μαντζουράνα. Λίγο καιρό μετά φύτεψα επίσης 2 πιπεριές - μία καυτερή και μία γλυκιά - και μια ντοματιά. Οι πιπεριές ομολογώ ότι με εξέπληξαν ευχάριστα, καθώς από τότε μέχρι τώρα έχουν βγάλει καρπούς 3 φορές η καθεμία.

DSCN5080

Οι μικρές πιπερίτσες αποτέλεσαν συνοδευτικά για σαλάτες αλλά και πιάτα - ιδίως οι καυτερές όπως για παράδειγμα στην συνταγή με τις Γαρίδες σαγανάκι πικάντικες με τσίπουρο που ανέβηκε στον laxanokitso. Αλλά και τα υπόλοιπα φυτά τα έχω χρησιμοποιήσει είτε σε φαγητά είτε για αρωματισμό, όπως ο βασιλικός. Η ελληνική φύση και όχι μόνο, έχει αρκετά αντίστοιχα φυτά που μπορεί κανείς να έχει ακόμη και στο μπαλκόνι του. Δοκιμάστε το και θα δείτε ότι το αποτέλεσμα θα είναι όμορφο.

Τώρα για την έκπληξη. Η φίλτατη Spirtokoyto είχε θέσει ένα κουίζ σχετικά με μια ανάρτησή της. Κατόπιν αποφάσισε να κάνει κλήρωση όπου θα έστελνε στον νικητή καλάθι-έκπληξη. Ο νικητής της κλήρωσης έλαχε να είμαι εγώ.

Λίγες μέρες μετά ένα δέμα έφτασε στην πόρτα μου με πολλά καλούδια της ελληνικής φύσης (η σύνδεση με τα παραπάνω που λέγαμε).

DSCN5090

Στην αρχή τα περιεργάστηκα προσπαθώντας να τα αναγνωρίσω χωρίς βοήθεια...

DSCN5091

...έπειτα όμως η υπόθεση σήκωνε χέρι και ανακάτεμα!

DSCN5092

Το κουτί περιλάμβανε τσουκνίδα, τσάι του βουνού, τσάι από ανθούς πορτοκαλιάς, δάφνη, λιβάνι, κόκκους αραβικού καφέ, γλυκόριζα, καρύδια, κάστανα, κανέλα, διάφορα άλλα αρωματικά και κάποια άλλα που ίσως μου διαφεύγουν. Όλα φυσικά, όλα μυρωδάτα. Πλέον αποτελούν συμπλήρωμα της μαγειρικής και της διατροφής μου. Βλέποντας όλα αυτά, αναλογίστηκα μήπως είναι καιρός να επιστρέψουμε σε ορισμένες από αυτές τις παλιές συνήθειες και συνταγές. Καλό θα μας κάνουν, σίγουρα.

Να ευχαριστήσω για άλλη μια φορά την Spirtokoyto για την προσφορά της αυτή. Ήδη τα τιμώ δεόντως και θα συνεχίσω!

ΥΓ Καθότι τελικά βγήκαμε και γείτονες, χρωστάω καφέ ως μικρό ευχαριστώ...

39 σχόλια:

  1. ιιιιιιιιιιιιιιι
    τι κουτί ήταν αυτό!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. διαπλεκομενα...!!!!! και αναμεσα σε bloggers !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Όλατα δίνει απλόχερα η φύση!!!!
    Ωραίο το δεματάκι!!
    Μπράβο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. @Natassa Μοσχοβόλησε ο τόπος όταν το άνοιξα! Άσε! Χεχε!
    Ειδικά τα βότανα που γίνονται ροφήματα είναι πλέον καθημερινή απόλαυση.

    @σκουλήκι Θα σε κεράσω τσαγάκι, θες;
    Τι διαπλεκόμενα βρε! Χαχα!
    Φιλί

    @ηφαιστίωνας Τα δίνει αλλά πρέπει και εμείς να απλώνουμε το χέρι να τα παίρνουμε!
    Ωραίο δε λες τίποτε!
    Μπράβο στην Σπιρτόκουτο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. XAXA!!!
    To skouliki έχει δίκιο!!!
    Δεν υπάρχουν εγγυήσεις για το αδιάβλητο του διαγωνισμού!!!!
    :-D

    Το καλαθάκι πάντως υπέροχο αλλά και χρησιμότατο!!!

    Περιμένουμε τους πειραματισμούς στους νέους γευστικούς δρόμους του!!!
    :-)

    ΥΓ

    Την άνοιξη έβαλα στο μπαλκόνι μου για πρώτη φορά ντοματιές, άγρια ρόκα και κάρδαμο. Δυστυχώς λόγω του μπέμπη δεν είχα το χρόνο για να τους δώσω την προσοχή που ήθελαν. Οι ντομάτες έβγαλαν καρπους (3 ντοματιές) γύρω στα 15 ντοματάκια αλλά μικρά, η ρόκα και το κάρδαμο μου κάηκαν πριν τα δοκιμάσω! Ελπίζω του χρόνου να έχω ξανά την ευκαιρία μου!
    :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Εμένα πάλι στο μπαλκόνι μου δε φύεται τίποτα...!
    4 φορές έβαλα δυόσμο το καλοκαίρι και 2 βασιλικό. Έχω χαλάσει επίσης 2 γλάστρες χρυσάνθεμο. Δεν τα παραμελώ, ίσως κάτι άλλο μου διαφεύγει ή τα ποτίζω υπέρ του δέοντος.
    Ο κάκτος μου είναι ο μόνος επιζών, ο Χαϊλάντερ!
    Έχω τώρα κάτι όμορφες πιπερίτσες, τις καυτερές πολύχρωμες και ελπίζω να αντέξουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Τι καλά!!! Τι προκομμένοι bloggers, (άνθρωποι) που υπάρχουν :) :)
    Μπράβο σας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Υπέροχο δωράκι απο την Ελληνική φύση.Και βέβαια θα το τίμησες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Μια χαρά σε κόβω. Έχεις τις πιπερίτσες σου, τα λουλουδάκια σου, παίρνεις τα δωράκια σου, τρως ωραία γαριδάκια.

    Άρχοντας είσαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Κι εγώ αν εκανα κουιζ θα εκανα υποτιθεμενη κληρωση και θα κερδισες εσυ!
    Επειδη εισαι συμπαθητικουλης ντε!

    Μονο που το καλάθι θα ειχε μεσα αλλα πράγματα.

    :ΡΡΡ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Που μένετε βρε παιδιά;;
    να έρθω και εγώ εκεί κοντά :):):)
    Ωραία η ιδέα για το μπαλκόνι. θα την εφαρμόσω
    Φιλί

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. To skouliki εχει απόλυτο δίκιο! Ηδη έχει κυκλοφορήσει στην blogoσφαιρα ότι η κλήρωση ήταν σικέ για να μην στείλει το πακέτο μακριά. Σκέφτεσαι να το τυχει να εγώ και να έπρεπε να το στείλει Λονδίνο με όλα αυτά τα μετρα ασφαλείας; Σικέ ςλοιπόν, διαπλοκή ακόμα και στις κληρώσεις των blogs.

    Καλοφάγωτα αγαπητέ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Μα κι εδώ συμπίπτουμε; Τι είναι πια αυτό το πράγμα!
    Εδώ και κάμποσο καιρό έχω αρχίσει κι εγώ το urban gardening. Προς το παρόν με κάτι ελιές νάνους, χειμωνιάτικο βασιλικό και ένα νυχτολούλουδο. Όχι σπουδαία πράγματα δηλαδή, αλλά στοχεύω ψηλά, χαχαχα. Τώρα που αγρότες το ρίχνουν στα Φ/Β αναλαμβάνουν οι πρωτευουσιάνοι την αγροτική παραγωγή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Τελεια ιδεα! Τελειο δωρακι! Κι εμεις εχουμε δυοσμο, μεντα και βασιλικο κι οφειλω να πω πως δινουν απιθανο αρωμα στο φαγητο!
    Πρεπει να γεμισουμε με τετοια φυτα το μπαλκονι μας, αφου κηπο δεν εχουμε...
    Καλημερα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Είναι καιρός πράγματι ;)

    Την καλημέρα μου Κιτσομήτσο μας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. έχεις και τα τυχερά σου!
    το δέμα καταπληκτικό και ο κήπος πανέμορφος και χρηστικός!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. χαχαχα ωραίος ο μπαχτσες στο μπαλκόνι.. εγώ τα έχω παρατήσει τα τελευταία 20 χρόνια.. αλλά ακόμα έσω στη μύτη τις μιροδιε΄ς.. :):)
    καλά το δέμα έκπληξη αυτές τις μέρες ακούγεται κάπως.. αλλά το συγκεκριμένο καταπληκτικό.. :):)
    την καλημέρα μου :):)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Eπικίνδυνοι καιροί να ανοίγουμε δέματα!
    Επίσης, δεν χρωστάς καφέ, τσιφουτιον πράμα, Σκρούτζιε Μακ Κίτσε, χρωστάς φαγητό, περιποιημένο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Ωραιότατα τα καλούδια!!!!
    Ειδικά την κανέλα την χρησιμοποιώ με μεγάλη χαρά κάθε φορά που κάνω κοκκινιστό!!

    Να επιστρέψουμε στα πατροπαράδοτα της φύσης...Ποιος ακούει όμως αυτούς που μου παρήγγειλαν κινέζικο?

    P.S.:Και μιας και είπαμε για φαγητό και συνταγές,σήμερα στο Star έχει το "Έχετε κάνει κράτηση;" με την Kathrine Zeta Jones!!Φοβερή ταινία...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Ο δικός ταρατσό-μπαλκονό-μπαξές διαθέτει: βασιλικό χειμερινό σε πολλές γλάστερες, μέντα, περγαμόντο (όχι δέντρο) μυριστικό και δεντρολίβανο. Στην ταράτσα είχαμε πιπεριές (που μας βγήκαν όλες μα όλες καυτερές και τις κάναμε τουρσάκι που δωρίσαμε) μελιτζάνες και κρεμμυδάκια!
    Φαντάσου να είχαμε χρόνο και χώρο τι θα κάναμε!
    Περιμένω λοιπόν την σύνταξη για να αυξήσω την παραγωγή μου :-)))

    Όσο για το δέμα ήσουν τυχερός, που ήταν με φιλικές προδιαγραφές από το αγαπητό Spirtokouto, αλλιώς...θα ήθελες την αντιτρομοκρατική παρέα σου για να το ανοίξεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Kala ta leei to Skouliki pio panw... an kanoun tetoia oi bloggers, pws na paei mprosta auth h ermh xwra! :)))

    KitsoMitso, apolause to kouti sou tigka stis myrwdies! K euxomai h synitheia me to mpalkoni na synexistei

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Αγαπητοί συν-μπλόγκερς και συν-μπλόγκισσες...
    Αποφάσισα να κάνω αυτό το δια-μπλογκικό διάγγελμα (γιατί δηλαδή ο άλλος διακαναλικό..?? )με αφορμή το άδικο που συντελείται δια σχολίων και μπηχτών,από διάφορα υφέρποντα πρωτόζωα ( ακούς σκώληξ..??)περί διαβλητότητας του αδιαβλήτου της κλήρωσης...
    Εχοντας απόλυτη συναίσθηση της ευθύνης μου περί της αντικειμενικότητας του διαγωνισμού ( τώρα το πως προέκειψε είναι αλλουνού παπά ευαγγέλιο,ο διαγωνισμός,όχι η ευθύνη,έχοντας λέγω,διαβεβαιώ πως ουδέποτε δύναμις ξένη επέδρασε επί του γεγονότος...
    Μηδέ του ψιψίνου εξαιρουμένου που γρύλλιζε απειλητικά καθώς δια της ρομποτικής επελέγοντο οι κλήροι...
    Κατόπιν αναίσχυντης ομολογίας βεβαίως του κληρωθέντος Νο 18 και ιδιοκτήτου του παρόντος περί λαδώματος του ψιψίνου,έχω να πω πως κατ'εμέ,δεν πρόκειται περί σκανδάλου η κλήρωση του ανωτέρω σχολιαστή,αλλά απλή υπόθεση τύχης...
    Η κληρωτίδα ( προσοχή λέμε,πολλές φορές η στάμνα πάει στη βρύση,μιά φορά σπάει,θα τη κάνω τελικά τη πατατιά και θα γίνω νούλα)
    ανέδειξε πέραν πάσης αμφιβολίας νικητή τον αγαπητό μας KitsoMitso-ο οποίος καλά θα κάνει να αφήσει τα φρου φρου περί καφέ και να βρει τρόπο να μου κουβαλήσει τη μυλόπετρα ,ξέρει αυτός,και να μου τον σερβίρει επάνω της ( σιγά που θα τον γλυτώσει,κοψομεσιάστηκα στους αγρούς για τα βοτάνια και στα κουτάδικα να βρω κατάλληλο κουτί,καθ'όσον κάτι ροζουλιά με λουλουδάκια μάλλον άτοπα και παρεξηγήσιμα τα θεώρησα...)
    Ταύτα είχα να μαρτυρήσω και ευθύνη ουκ έχω περαιτέρω...
    Σας ευχαριστώ για την υπομονή σας,στην επόμενη κλήρωση που θα κάνω,έχω άλλα τρία ζωάκια,φροντίστε να τα καλοπιάσετε και η κληρωτίδα (φτου) ποτέ δεν ξέρεις τί θα βγάλει...
    Οσο για τη παραλαβή του επομένου δώρου,θα φροντίσω να γίνει ιδίοις αυτού χερσί αφού τη σήμερον ημέρα ούτε σοκολάτα δεν μπορείς να αποστείλεις,εκτός αν έχεις μπάρμπα στην αντιτρομοκρατική...

    μετά τιμής και λόγω τιμής...
    η ιδία

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. αναρωτιέμαιν αν το πακέτο το πέρασες από ...ακτινογραφία, μέρες που είναιν αυτές. Πάντως, τα καλούδια της φύσης είναι άπειρα αρκεί να έχουμε υπόψη την αειφορία.
    Σ' αφήνω να απολαύσεις τα δώρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. @kikop80 Σας πρόλαβαν οι εξελίξεις! Χεχε! Έχετε επίσημη απάντηση!
    Υπέροχο και χρησιμότατο όπως λες.
    Ωραίοι οι καρποί στο μπαλκόνι ε; Ακόμη και αν δεν πιάσουν μωρέ, η προσπάθεια μετράει!

    @and Μάλλον από υπερβολικό πότισμα. Συνηθισμένο θέμα. Και μένα ό,τι έχει καεί ως τώρα, από εκεί πήγε!
    Δοκίμασέ το ξανά, αξίζει.

    @roadartist Είδες τι γίνεται στον κόσμο; Χεχε!
    Να'σαι καλά βρε!

    @αχτίδα Εννοείται, το τιμώ ήδη!
    Καλησπέρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. @kanthar0s Ό,τι μπορούμε κάνουμε, φίλτατε!
    Η φτώχεια θέλει καλοπέραση, σωστά;

    @κουκούλα Να'σαι καλά βρε.
    Δεν μας είπες όμως τι θα είχε μέσα το καλάθι. Για ρίχτα όλα στο τραπέζι!
    φιλιά.

    @βασιλική Έλα και συ να σε κεράσουμε τσαγάκι και μηλόπιτα από τα χεράκια μου!
    Καλησπέρα.

    @ndn Τι λέτε βρε; Χεχε!
    Η αλήθεια είναι ότι δωροδόκησα τον γάτο. Όχι παίζουμε! Χεχεχε!
    Καλησπέρα φίλτατε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. @netcos Είδες τι γίνεται τελικά;
    Εγώ το ξεκίνησα αρχικά για να πρασινίσει έστω και λίγο το μπαλκόνι μου. Οπτικό το θέμα αρχικά :-)
    Καλά κάνεις και στοχεύεις ψηλά.
    Ό,τι μπορούμε, κάνουμε!

    @butterfly Εννοείται ότι βοηθάνε στην μαγειρική! Ωραία πράγματα :-)
    Όπως το είπες, αφού δεν έχουμε κήπο ας κάνουμε ό,τι καλύτερο μπορούμε.

    @lucinta Είναι, είναι :-)
    Καλησπέρα και σε σένα, κορίτσι!

    @ria Βλέπεις τι γίνεται καμιά φορά;
    Μακάρι να είχαμε κήπο. Ωραία θα ήταν!
    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. @koulpa Καλός είναι μωρέ. Άλλη φορά θα είμαι πιο τολμηρός, θα δοκιμάσω και άλλα!
    Στο παραλιακό σπίτι δεν έχεις κήπο;
    Όσο για το δέμα, μια χαρά ήρθε!
    Καλησπέρα.

    @ζουζούνα Ευτυχώς είχε έρθει λίγο πριν τον χαμό.
    Φαγητό ε; Εντάξει λοιπόν και φαγητό!

    @sweety Ωραία η κανέλα στα φαγητά, όντως!
    Καλό και το κινέζικο αλλά για αλλαγή μόνο ;-)
    Θα κοιτάξω να το δω.

    @oenelope Βασιλικό και μέντα έχω και γω! Δεν δίνουν υπέροχες μυρωδιές;
    Κοκκάρι φύτεψα φέτος. Για να δούμε.
    Καλή παραγωγή!
    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. @δόκιμος Να θυμηθώ να τιμωρήσω την σκουλήκω γι αυτά που διασπείρει. Ντροπή της! Τς τς τς!
    Μυρωδιές δε λες τίποτε! Χεχε!

    @σπιρτόκουτο Ευτυχώς που πήρες θέση γιατί με είχανε πάρει φαλάγγι! Ντροπή τους και πάλι. Χεχε!
    Όσο για τον γάτο, τι άλλο να πω;
    Φιλιά και ευχαριστώ και πάλι!
    ΥΓ Είπαμε ότι χρωστάω, ε;

    @φλούφλης Ήρθε λίγο πριν τον μεγάλο χαμό, οπότε όλα καλά!
    Άπειρα τα άτιμα. Ας τα εκμεταλλευτούμε.

    @candy's τετραδιάκι Συμβαίνουν αυτά! Χεχε!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Υπέροχη και χρησιμότατη ιδεά!!!
    Μπράβο στο "σπιτρόκουτο".

    Κι εσύ μια χαρά βλέπω τα πας. :-)

    Να φυτέψεις λεβάντα- είναι πανεμόρφη και μυρωδάτη.

    Φιλιά
    καλό βράδυ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Τέλειο το πακέτο αν και δύσκολοι καιροί για δέματα.
    Εν τούτοις έχω μάθει να δουλεύω στην κουζίνα με αρωματικά φυτά περισσότερο παρά με μπαχάρια!

    τα θαλασσινά μου ..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Τυχερούλη!!
    Του χρόνου να βάλεις μπρόκολα! Με τη ζέστη βέβαια που κάνει ίσως προλαβαίνεις ακόμα!
    Τις πιπεριές τις ζήλεψα! Πέρσι έβαλα σε γλάστρες και μάζεψα μόνο 4!! :(
    Δεν πειράζει! Αποζημιώθηκα από τον τρελοτουρίστα!
    Φιλιά!

    Τρελοτουρίστρια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Αφού δε συμμετειχα στην κληρωση,καλα εκανες και την ..."έστησες":)))

    Καλησπέρα από Χαρτούμ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Τυχερε παλι!! Σου'φεξε!!!!

    Μαρουλοφιλακια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. τρέξε Κίτσο μου...τρέξε...
    πήγαινε το μπλογκ μου να δεις τι κάνει το απαίσιο σκουλίκι...
    τη συνωμοσία των πυρήνων της...γης έχει κάνει...
    ( αααχχχ...σε κάρφωσα σκώληξ...)

    καληνύχτες..-:))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. Ρε συ, μια κι αποφάσισες ν' ασχοληθείς με την κηπουρική, δεν καλλιεργείς κανένα απ' τα "καλά";

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. @βάσσια Είδες το κορίτσι;
    Και λεβάντα έβαλα εσχάτως, όντως μυρίζει όμορφα!
    Φιλιά!

    @ζουζού Ήρθε λίγο πριν το μεγάλο μπαμ ;-)
    Όπως είπες, είναι ωραίο να δουλεύεις στην κουζίνα με τα αρωματικά φυτά.

    @τρελοτουρίστρια Θα βάλω, ναι! Πολύ καλή ιδέα γιατί το τρώω το άτιμο!
    Φιλιά

    @vad Χαχα, έτσι λες ε;
    Καλησπέρα από Αθήνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. @Μαρούλι Σαν παιδί και γω...
    Φιλιά!

    @σπιρτόκουτο Την είδα την άτιμη αλλά έλα που έχει δίκιο, δυστυχώς!
    Χαχα!
    Φιλιά!!!

    @leviathan Έτσι ακριβώς, φίλτατε! Μια χαρά!

    @ασκαρδαμυκτί Και ποιος σου είπε ότι δεν έχω βάλει; Χεχε!
    Ποτέ δεν ξέρεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή