Τετάρτη 16 Δεκεμβρίου 2009

Θεατρικών περιπλανήσεων συνέχεια: Tο θαύμα της Άννυ Σάλιβαν

Σε πρόσφατη ανάρτηση είχα αναφερθεί στο θέμα των θεατρικών παραστάσεων που παίζονται στην Αθήνα, με αφορμή το Τρίτο Στεφάνι. Στα σχόλια εκείνης της ανάρτησης αρκετοί είχαν προτείνει την παράσταση Το θαύμα της Άννυ Σάλιβαν που παίζεται για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά στο θέατρο Άλφα (Πατησίων και Στουρνάρη). Το πολύ γνωστό αυτό έργο είναι του Ουίλλιαμ Γκίμπσον και αφορά στην ιστορία της Άννυ Σάλιβαν, νεαρής κοπέλας με αναπηρία, που αναλαμβάνει ως δασκάλα την 6χρονη Έλεν Κέλερ που ζει στο σκοτάδι και την σιωπή.

Ωραία παρουσίαση της παράστασης έχει μπορεί κανείς να βρει τόσο στην roadartist όσο και στις Βόλτες στην πρωτεύουσα. Εκεί μπορείτε να δείτε αναλύσεις και λοιπά στοιχεία. Επίσης και στην σελίδα του θεάτρου μπορεί κανείς να μπει και να δει ενδιαφέροντα στοιχεία.

Καταρχάς η παράσταση μου άρεσε. Ήταν σίγουρα βαριά, βγαίνοντας σου αφήνει την αίσθηση ενός ψυχοπλακώματος μαζί με την λύτρωση. Δύσκολο θέμα, αυτό είναι το μόνο σίγουρο, ειδικά σε μία χώρα που έχει βιώσει Κωσταλέξι. Προσωπικά θα σταθώ στις ερμηνείες. Η Τρικαλιώτη παίζει πάρα πολύ καλά. Δίνει την ψυχή της για την παράσταση και αυτό βγαίνει. Βέβαια είναι αρκετά αβανταδόρικος και ο ρόλος. Θα ήθελα να την δω και σε κάτι πιο ανάλαφρο, έτσι για να υπάρχει η σύγκριση.

Τρομερή ερμηνεία είχε το κοριτσάκι – σημειωτέον ότι τον ρόλο τον παίζουν εναλλάξ δύο κοριτσάκια. Δεν είναι λίγο πράγμα για δύο ώρες ουσιαστικά να μην βγάζεις φωνή αλλά να εκφράζεσαι με το απλανές βλέμμα, με τις κινήσεις και την γλώσσα του σώματος. Ειλικρινά μπράβο. Και οι λοιποί ηθοποιοί που πλαισιώνουν το έργο είναι αρκετά καλοί στους ρόλους τους.

Δύο σημειώσεις μόνο. Είναι ωραίο που δάσκαλοι είχαν επιλέξει να φέρουν παιδιά απ’το σχολείο τους στα πλαίσια της εκδρομής σε μια τόσο δυνατή παράσταση. Καλό θα ήταν όμως να υπάρχει και η κατάλληλη πειθαρχία, τουλάχιστον στα ουσιώδη. Στην έναρξη αλλά και στην μέση της παράστασης αναγκάστηκε η Πέγκυ Τρικαλιώτη να διακόψει γιατί η φασαρία ήταν απλά ανυπόφορη. Επίσης, η αίθουσα σίγουρα είναι παλιά, σίγουρα είναι και υπόγεια αλλά δεν είναι ανάγκη να μυρίζει έτσι.

Μέχρι στιγμής οι θεατρικές επιλογές ήταν πολύ καλές. Για να δούμε τη συνέχεια...

ΥΓ Εννοείται ότι αναμένω και άλλες προτάσεις, ε;
ΥΓ1 Το έργο το είχανε προτείνει η lena_zip και το aeriko.

21 σχόλια:

  1. Ακούγεται πραγματικά ενδιαφέρον και θα ήθελα πολύ να παρακολουθήσω την παράσταση.
    Ελπίζω να μας δοθεί η ευκαιρία και ν ανέβει κι εδω.
    Είναι πραγματικά δύσκολο να εκφραστείς με κινήσεις και εκφράσεις προσώπου και η Τρικαλιώτη μας έδειξε πως μπορεί ν ανταποκριθεί σε ένα δύσκολο ρόλο γιατί η ερμηνεία της στο εργο "παιδιά ενός κατώτερου Θεού".

    Καλό σου βράδυ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Εγώ νομίζω οτι παίζει μεγαλύτερη σημασία η ηλικία του παιδιού, παρά η πειθαρχία...Αν δεν καταλαβαίνει τί βλέπει και απλά βαριέται, όχι 2 φορές, αλλά 20, θα διακοπέι η παράσταση...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καλημέρα.. σε ευχαριστώ για την αναφορά. Όταν είχαμε πάει εμείς, ευτυχώς δεν είχε παιδιά από σχολείο.. Σίγουρα φεύγεις με περίεργα συναισθήματα, γιατί ακριβώς η παράσταση είναι αρκετά "δυνατή".. Όσο περνάνε οι μέρες τόσο κατασταλιάζουν τα νοήματα της μέσα σου.. έτσι τουλάχιστον αισθάνθηκα..
    Αγαπώ πολύ το θέατρο, και βλέπω πολύ συχνά! Θα υπάρξουν συνεπώς και άλλες προτάσεις! Τη Δευτέρα είδα μια παράσταση, το "γυναικείο είδος" στο booze cooperativa (Κολοκοτρώνη) και είχε αρκετό γέλιο. Ψάξτο αν είναι στα γούστα σου, καλημέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ήμουν κι εγώ εκεί!!

    Σου προτείνω Λυρική Σκηνή με δύο κεφάτα κωμικά μονόπρακτα... Ψάξε στο πρόγραμμα.
    Θα είμαι κι εγώ εκεί!! ελπίζω δηλ. :)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. για κάτσε να στείλω το ποστ σε κατι θεατρόφιλες φιλενάδες μου.εγώ πάλι δεν είμαι καθόλου,τις αφήνω και πάνε μόνες τους :)))

    φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Κι εγώ θα ήθελα να το δω αλλά μάλλον μου πέφτει βαρύ προς το παρόν. Έχω τόση δουλειά που άμα στη βόλτα μου δω κάτι τόσο βαρύ, μάλλον με βλέπω να ξαπλώνω κάθετα στην Πατησίων :Ρ
    Οπότε στρουμφάκια, πίπη φακιδομύτη, καταλαβαίνεις...:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. πρέπει να'ναι πάρα πολύ καλή & πολύ δυνατή η παράσταση,δεν έχω το χρόνο να πάω όμως,δυστυχώς.Η Τρικαλιώτη για μένα αποτελεί τον ορισμό της ηθοποιού,δεν θέλω να την βλέπω σε ανάλαφρα...νομίζω δεν της πάνε.

    Την κατατάσσω με την Κομνηνού και την Καραμπέτη-εξαίρετες οι ερμηνείες των 2 τελευταίων στην "εκτέλεση" του Ιωνα Δραγούμη.

    Για μένα η καλύτερή της παράσταση ήταν "τα παιδιά ενός κατώτερου θεού"-με τον Βούρο,πριν χρόνια.Είναι ίσως μια από τις καλυτερές της ερμηνείες.Είναι-για μένα-η πλέον συγκλονιστική παράσταση που έχω δει.Με καθήλωσε,με συγκλόνισε,και με συγκίνησε.

    Ειδικά όσο θυμάμαι την τελευταία σεκανς όπου κάθονται αυτή με τον Βούρο,ακούγεται το ψιλόβροχο και παίζει "χαλάκι" το "the sound of silence",ε εκεί παύεις να μιλάς και απολαμβάνεις την στιγμή.Δεν υπάρχουν λόγια για να περιγραφεί η δυναμική της στιγμής αυτής.Η Τρικαλιώτη στα καλύτερα της.

    Φαντάζομαι πως θα είναι εξίσου αξεπέραστη ερμηνευτικά και στο "θαύμα της Άννυ Σάλιβαν".Είναι ηθοποιός κλάσης.Δηλώνω φαν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. μπορώ να πω και εγώ την άποψη μου;
    ..
    ..
    ρωτάω γιατί η δική μου γνώμη για την εν λόγω παράσταση είναι τελείως διαφορετική.
    είμαι δημοσιογράφος και όπως καταλαβαίνεις κάθε χρόνο βλέπω δεκάδες παραστάσεις! ένα χρόνο πριν αποφάσισα και εγώ να δω την Πέγκυ Τρικαλιώτη..

    το μόνο "θαύμα" που είδα εγώ, βλέποντας "το θαύμα της Αννυ Σάλιβαν" ήταν η υπομονή μου να μην φύγω στα μισά της παράστασης!!

    θεωρώ πως είναι κάτω του μετρίου η ερμηνεία της Τρικαλιώτη..(σ.σ. πολύ κακό για το τίποτα) δεν με έπεισε με τίποτα όσο και φώναζε πάνω από την σκηνή, ενώ το κοριτσάκι (εγώ το είχα δει με την αναστασία τσιλιμπίου) ήταν εξαιρετικό..
    παρατήρησα δε μια υπερβολή σε όλη τη διάρκεια της παράστασης!! κρίμα γιατί το έργο είναι από μόνο του ξεχωριστό!!!

    αυτή είναι η άποψη μου.. δεν ξέρω αν είναι σωστή ή όχι πάντως..

    πριν δυο μέρες όμως είδα ένα ακόμη χειρότερο έργο.. ω.. θέε μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Κι εγώ είδα την παράσταση πέρσι, (χωρίς παιδάκια στο κοινό) και χαίρομαι που συνεχίζει και φέτος. Άσχετα από το αν οι ερμηνείες μου άρεσαν ή όχι -που μου άρεσαν, αλλά λίγη σημασία έχει- το ίδιο το έργο, η ιστορία αυτής της γυναίκας είναι τόσο δυνατή, που και μόνο το γεγονός πως με έβαλε στη διαδικασία να ψάξω, να μάθω, να σκεφτώ για μένα είναι κέρδος.

    Είναι από τις λίγες παραστάσεις που είδα τα τελευταία χρόνια κι έφυγα με δάκρυα, και την σκεφτόμουν μέρες μετά. Και για μένα αυτό είναι Ψυχαγωγία.

    Να είσαι καλά, ΚιτσοΜήτσε μας,
    Καλό Σαββατοκύριακο!
    :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Είχα διαβάσει το πόστ της Roadartist και πρέπει να'ναι πολύ συγκλονιστικό έργο.
    Ψάξε τα εσύ, έτσι θα μου δώσεις μια καλή ιδέα για μια ευχάριστη θεατρική παράσταση που λείπουν απ'την επαρχία που πρόκειται ν'ανέβω για 3μέρες!
    Καλό ΠΣΒΚ να'χεις!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Χαίρομαι που σου άρεσε. Φαντάζομαι πόσο δύσκολα θα ήταν για ηθοποιούς και θεατές να υπάρχει τόση βαβούρα.
    Η παράσταση αξίζει. Καλώς την ανεβάσανε για 2η φορά.
    Καλό Σ/Κ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Για την παράσταση ...σουδέν σχόλιο, αρκούμε στα δικά σας.
    Για τους μαθητές, ε κάποτε πρέπει να τους ...εθίσουμε ΚΑΙ σατο να παρακολουθούν θεατρικές παραστάσεις. Από τα μικράτα τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Είχα διαβάσει για το έργο και την υπόθεση στη Roadartist και το μόνο που θα σταθώ είναι αυτά που ανέφερες, λίγη προσοχή στο χώρο, δεν είναι πολύ δύσκολο να τον διατηρείς σε καλή κατάσταση και στα παιδιά, τα οποία δε φατίνε και πολύ, αν δεν υπάρχει μάθημα να μπούν στο νόημα και το πνεύμα του θεάτρου, αν δεν το αγαπήσουν σίγουρα δεν μπορούν να κάτσουν και πολύ ήσυχα ιδίως σε μια τέτοια παράσταση!

    Καλές συνέχειες Κίτσο!!!
    :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. @σταλαγματιά Έχει όντως δυσκολίες. Ειδικά στο ρόλο από το κοριτσάκι.
    Εύχομαι να σας δωθεί η ευκαιρία.
    Καλημέρα

    @artanis Νομίζω ότι ήταν σε ηλικία που μπορούν να καταλάβουν. Αλλά είναι η ψυχολογία του όχλου, 2-3 άμα αρχίσουν την φασαρία ακολουθούν και τα υπόλοιπα. Και οι καθηγητές μπροστά ατάραχοι...

    @σκουλήκι Δεν έχω καταλήξει ακόμη, να σου πω. Το μόνο σίγουρο είναι ότι κάνει κατάθεση ψυχής.

    @roadartist Είναι δυνατό το έργο και συνοδεύεται από ανάλογο τρόπο έκφρασης. Προσωπικά μου άρεσε, ανεξαρτήτως των παρελκόμενων.
    Ενδιαφέρουσα η πρότασή σου. Θα κοιτάξω και γω να συνεχίσω δυναμικά τον θεατρικό χειμώνα!
    Καλημέρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. @jamanfou Ήσουν και συ; Για πες περισσότερα...
    Θα τα κοιτάξω και αυτά, γιατί όχι;
    Να'σαι καλά για την πρόταση.

    @και λοιπόν Μπορεί να το έχουνε δει ήδη, ποτέ δεν ξέρεις!
    Γιατί βρε συ; Ωραίο είναι το θέατρο!
    Φιλιά

    @κωλόγρια Σωστά, καθετί θέλει τον καιρό του. Όταν σου έρθει όμως η διάθεση, είναι σίγουρα στα προτεινόμενα!
    Καλημέρα

    @βασίλης Ήταν και καλή και δυνατή, όντως.
    Τώρα για την κατάταξη δεν μπορώ να σου πω με σιγουριά. Θέλει περισσότερο ειδικούς από μένα.
    Είχα ακούσει επίσης για την παράσταση που αναφέρεις. Αλλά με προβληματίζει το γεγονός ότι παίζει συνέχεια τέτοιους ρόλους που από μόνοι τους είναι "αβανταδόρικοι". Χμμμ...

    @κατ Υπερβολή σίγουρα υπήρχε, νομίζω ήταν κομμάτι της όλης υπόθεσης για να αναδειχθεί το πρόβλημα.
    Κάθε κριτική εννοείται ευπρόσδεκτη, περισσότερο μάλλον αν πάει κόντρα στις προηγούμενες :-)
    Περιμένουμε τις προτάσεις σου για να ξέρουμε τι να δούμε και τι να αποφύγουμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. @νατασσάκι Είναι σίγουρο ότι το θέμα της παράστασης και από μόνο του προκαλεί προβληματισμό.
    Αφού κατάφερε να σε συγκινήσει, καλό είναι αυτό.
    Καλημέρα

    @ζουζού Είναι όμορφο να συνδυάζεις τις επισκέψεις σου με παραστάσεις και γενικότερα, θεάματα!
    Καλημέρα!

    @lena_zip Εγώ να ευχαριστήσω για την πρόταση!
    Καλά να'σαι!

    @φλούφλης Πρέπει, αλλά να υπάρχει αρχικά και κάποιος έλεγχος. Δεν είναι δυνατόν οι δάσκαλοι να κάθονται μπροστά άρχοντες και τα παιδιά πίσω να κάνουν ό,τι θέλουν...

    @κικοπ80 Ακριβώς, φίλτατε. Ακριβώς!
    Καλημέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. χεχε το αστειο ειναι οτι το προτεινα χωρις να το εχω δει ακομα!!!!

    Καλη χρονια να εχουμε!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. @aeriko Ακόμη και έτσι μετράει, μην ανησυχείς :-)
    Καλή χρονιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Για την ιστορία, το ρόλο της Άννυ Σάλιβαν είχε υποδυθεί και η Έλλη Λαμπέτη, η οποία προλόγησε την ελληνική μετάφραση του βιβλίου της Helen Keller, Η ιστορία της ζωής μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. @loukis Ευχαριστούμε για την προσθήκη! Σημαντικό σχόλιο. Σίγουρα το βιβλίο έχει να δώσει επιπλέον ενδιαφέροντα στοιχεία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή