Τετάρτη 9 Δεκεμβρίου 2009

Δρόμοι του κρασιού: Τύρναβος

Στα πλαίσια της εβδομάδας των Δρόμων του κρασιού - κίνηση στην οποία συμμετέχουν οι φίλτατοι Τρελοτουρίστες και η Νατάσσα αλλά μπορεί να προστεθεί και όποιος θέλει - είπα να παρουσιάσω κάτι πιο οικείο και κοντινό σε όσους κατοικούν στην Κεντρική Ελλάδα. Αναφέρομαι φυσικά στην παραγωγή κρασιού που λαμβάνει χώρα στον θεσσαλικό κάμπο και πιο συγκεκριμένα στον Τύρναβο.

Ο Τύρναβος είναι κωμόπολη σε απόσταση 15 λεπτών περίπου από τη Λάρισα.. Κύρια καλλιέργεια αποτελεί το σταφύλι για την παραγωγή κρασιού και τσίπουρου. Η περιοχή φημίζεται γι αυτές τις παραγωγές. Δεν είναι τυχαίο ότι κοντά στον Τύρναβο βρίσκεται χωριό με την ονομασία Αμπελώνας. Παραπόταμος του Πηνειού με όνομα Τιταρήσιος παρέχει το αναγκαίο για την καλλιέργεια νερό. Στον Αμπελώνα μάλιστα διοργανώνεται τέλη Αυγούστου Γιορτή Κρασιού όπου στήνεται ολόκληρο πανηγύρι! Αξίζει να το επισκεφθεί κανείς.
Φωτογραφίες από καλλιέργεια αμπέλου στην ευρύτερη περιοχή Τυρνάβου
DSC_0011
DSC_0010
DSC_0012

Θετικό στοιχείο για τον Τύρναβο είναι ο Συνεταιρισμός Οινοποιών Τυρνάβου που βγάζει την ομώνυμη ρετσίνα και το τσίπουρο, χωρίς να λείπουν βέβαια αντίστοιχες ιδιωτικές προσπάθειες
DSC_0018
DSC_0016
DSC_0015
DSC_0023

Τα χρώματα που δίνουν τα αμπέλια ακόμη και το χειμώνα δίνουν κάτι το ιδιαίτερο στο τοπίο
DSC_0020
DSC_0021
DSC_0019

Ούζο και τσίπουρο με γλυκάνισο, ρετσίνα - ρετσινάκι - αρετάκι Τυρνάβου, αλλά και άλλες πιο ιδιαίτερες ποικιλίες είναι μερικά από τα προϊόντα της περιοχής. Εφαρμόζοντας το παλιό διαφημιστικό σλόγκαν "Ο επιμένων ελληνικά" την επόμενη φορά δοκιμάστε τα, έτσι για αλλαγή...
Τραγούδι σχετικό για το κλείσιμο: ...φέρτε ούζο του Τυρνάβου...

ΥΓ Τον Τύρναβο αξίζει κανείς να τον επισκεφτεί και την Κυριακή της Απόκρεω όπου λαμβάνει χώρα αναπαράσταση αρχαίου διονυσιακού εθίμου, το γνωστό Μπουρανί. Μοναδική εμπειρία, σίγουρα!
ΥΓ1 Οι φωτογραφίες είναι ευγενική χορηγία του πατέρα μου που ανταποκρίθηκε άμεσα στο κάλεσμά μου.

48 σχόλια:

  1. Μη μου λες για Τύρναβο!!
    Μου θυμίζει ένα ατυχηματάκι που είχα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δεν εχω δοκιμασει αυτο το κρασι, απο τα λιγα που ξερω καλο κρασι στην περιοχη της Λαρισας βγαζει η Ραψανη.

    Αλλά απο τα προϊοντα του συνεταιρισμου του Τυρναβου, εχω δοκιμασει το πολυ καλο τους τσιπουρο!

    Απο τα πιο εκλεκτα βιομηχανικα τσιπουρα.


    * τι ειναι η εβδομαδα των δρομων του κρασιου;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Δεν έχω ιδέα από Β.Ελλάδα ελπίζω ν'αξιοθώ κάποτε να τα γνωρίσω όλα αυτά τα μέρη!
    Αυτή η περιοχή βάζει γλυκάνισο στο τσίπουρο και το κάνει ιδιαίτερο!

    Συγχαρητήρια και στον Μπαμπά έβγαλε υπέροχες φωτό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Θεός ο πατήρ ΚίτσοςΜήτσος!
    Από τσίπουρα δεν ξέρω, αλλά είμαι σίγουρη ότι όταν πάμε προς την περιοχή θα μάθω!!!
    Αντώνη, είναι αφιέρωμα σε κρασοχώρια και κρασιά, σε Ελλάδα και εξωτερικό (όπου έχουμε πάει τέλοσπάντων)! Έχει βάλει bannerάκι ο ΚιτσοΜήτσος πάνω πάνω αριστερά! :)

    Τρελοτουρίστρια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Εξαιρετικό το κρασί αλλά και το τσίπουρο της περιοχής. Βρίσκεις αφθονο στον κάμπο, αλλά και στα τσιπουράδικα του Βόλου και στις ταβέρνες του Πηλίου. Εγώ δηλώνω fan!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Εβιβα!ΤΟ κατάστημα κερναει ΑΜΠΕΛΟΦΥΛΛΟ;Βάλε ενα ποτηράκι:)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ο τίτλος σου και μόνο με μέθυσε!

    Καλη-χικ-τα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Έχω πιεί τσίπουρα από εκεί, τα σπάνε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. AN KAI ΔΕΝ ΠΙΝΩ ΖΗΛΕΨΑ ΜΕ ΟΛΑ ΑΥΤΑ.ΣΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΣΑΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Η πρώτη εικόνα μ'άρεσει πολύ!! Δεν έχει τύχει να δοκιμάσω τσίπουρο ή κρασί απο την περιοχή αλλά για ν ατο λες κάτι θα ξέρεις!!! :) Φιλιά πολλά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ο ευγενής χορηγός δεν μας χορηγεί και λίγο τσιπουράκι? λέω τώρα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Εγώ πάλι είμαι γενικά άσχετη από κρασιά και ότι περιέχει αλκοόλ αλλα ξέρω τα πάντα για τους καφέδες :)))

    Οι φωτογραφιες όμως ειναι τέλειες και δελεαστικές :))

    Καλό σου βράδυ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. xaxa κι εγώ από κρασιά δεν.. τον τίρναβο δε θα τον ήξερα αν δεν ήταν το τσίπουρο.. :):)
    την καλημέρα μου :):)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Τσιπουρο με γλυκανισο, θαλασσινοι μεζεδες, καλη μουσικη και κυριως καλη παρεα! Που με πηγες τωρα!....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Εμ το φτιάχνουν, εμ το πίνουν και καλοπερνάν...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Μπράβο του πατέρα, πουχει τέτοιο γιό!
    έμαθα γεωγραφία ελλάδας πάλι !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Τον Τύρναβο τον έχω ακουστά από το Μπουρανί...Απωθέωση!!!
    Αλλά κανείς δεν λέει όχι σε ένα και δύο και τρία και τέσσερα κρασιάαααα
    Χικ Χικ
    (Δις για να μη λέει ο basnia πως τον αντιγράφω)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Δηλαδή μπορεί όποιος θέλει να κάνει αφιέρωμα στα κρασιά???
    Κι εγώ θέλω...
    Υπάρχει dead line???

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. με στειλε το soundtrack!!!!
    (καλέ πες στο δυοσμαρακι ότι εμείς είμαστε πολύ ελευθεροι άνθρωποι και ότι dead lines δεν έχουμε εδώ, δώσαμε μια ενδεικτική ημερομηνία πως θα κινηθούμε ...)_

    εγώ λοιπόν αυτό τον Τύρναβο τον έχω βάλει στο μάτι, θέλω να πάω αλλά όχι μόνο για το κρασί αλλά και για τσίπουρα!!!

    Κιτσομίτσο φίλε μου, θενξ για το άσμα που με στειλε και θενξ στον πατέρα για την ευγενική προσφορά !!! και θενξ γενικώς για την συμμετοχή!
    (λέω να κάνουμε και εβδομάδα μαγειρικής με αλκοολ ....χεχε....:-)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. @ dyosmaraki
    εσύ δεν είσαι που έχεις κατι καταπληκτικές αναρτήσεις για την Κάσο???!!!!!!!!!!!!
    αντε και σε ξαναβρήκα, είχα δει μια φορα το blog και ξέχασα να το κρατήσω....τι καλά !....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. δεν εχω ιδεα !
    το ουζο ειναι και το μονο μαζι με το ρακι που με κανουν τυφλα ! με την μια
    ετσι για να το ξερεις σε περιπτωση που

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. AAAAA!!!
    Οι δρόμοι αυτοί πρέπει να είναι μοναδικοί!
    Τσίπουρο γενικά προτιμάω χωρίς γλυκάνισο. Αυτό μ΄αρέσει μόνο στο ουζάκι!
    Τα άτιμα όμως τα αποστάγματα είναι κα-τα-πλη-κτι-κά!!!

    ΥΓ

    Για το Γαργαντούα που σου είπα στο προηγούμενο δες εδώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Aaaa κιτσάκο εννοείται ότι έχω επισκεφθεί Τύρναβο και έχει υπέροχο τσίπουρο. Ομολογώ πως το κρασί δεν το γεύτηκα! Την επόμενη φορά. Φοβερές φωτο πες του μπαμπά!
    Σε φιλω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. @ηφαιστίωνας Τώρα όμως μας προκαλείς να σε ρωτήσουμε τι ατύχημα ήταν αυτό! Χεχε!

    @αντώνης Όντως η Ραψάνη βγάζει καλό κρασί. Πού το ήξερες ρε θηρίο;
    Η αλήθεια είναι ότι ο Τύρναβος φημίζεται κυρίως για τσίπουρο και ρετσίνα.
    *Αν θέλεις να συμμετέχεις στην αυθόρμητη αυτή "εβδομάδα των δρόμων του κρασιού" ανέβασε τη δική σου εμπειρία από αμπελώνες!

    @ζουζού Κεντρική Ελλάδα παρακαλώ :-)
    Να έρθεις, γιατί όχι;
    Η αλήθεια είναι ότι το γλυκαίνουμε το τσίπουρό μας με το γλυκάνισο. Δοκιμάστε!
    Θα του τα μεταβιβάσω ;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. @τρελοτουρίστρια Από αυτόν πήρα! Χαχαχα!
    Να έρθετε να σας φιλέψουμε, γιατί όχι;
    Απάντησες και συ στον Αντώνη, εύγε!

    @ndn Τώρα με έριξες αναφέροντας τον Βόλο! Έλα σε μας, έχουμε καλύτερους μεζέδες! Χεχε!
    Καλησπέρα!

    @vad Ό,τι θέλετε κερνάει! Τα καλύτερα λέμε!
    Θα βάλω μαζί με μεζέ, έτσι;

    @ράδιο μαρκόνι Χικ σε όλους μας!
    Καλά πιώματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. @πίτσας Πού να τα πιεις εκεί κιόλας! Να δεις χαμό.

    @jk o skroytzakos Στην υγειά μας, γιατί όχι;

    @dreamy cloud Δεν έχει τύχει; Να πετύχει λοιπόν, στο εύχομαι!
    Να'σαι καλά! Φιλιά

    @jamanfou Θέλετε τσίπουρο και σεις;
    Έφτασεεεε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. @basnia Στην υγειά μας, στην υγειά μας!
    Εβίβα!

    @σταλαγματιά Μη νομίζεις και γω τώρα μαθαίνω!
    Τα παρελκόμενα είναι και οι μεζέδες.
    Την καλησπέρα μου.

    @koulpa Εντάξει και το τσίπουρο μια χαρά είναι.
    Ας το απολαύσουμε!

    @butterfly Τα καλύτερα είναι αυτά. Και δεν είναι απαραίτητο να είναι είναι καλοκαίρι, ε;
    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Ατύχημα βρε με αμάξι! Ευτυχώς με λίγε υλικές ζημιές.. ! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. @darthiir the abban Εσύ είσαι για το μπουρανί κατευθείαν. Άκουσέ με και δεν θα χάσεις ;-)

    @ζουζούνα Μπράβο μας! Χαχαχα!
    Αλήθεια δεν ήξερες τον Τύρναβο;
    Καλησπέρα!

    @dyosmaraki Να έρθεις στο Μπουρανί, είναι τελείως διαφορετική η αίσθηση!
    Και κρασάκια και τσιπουράκια, όλα μες στο πρόγραμμα είναι!
    Χικ δε λες τίποτε.
    Φυσικά και δεν υπάρχει dead line. Απλώς είπαμε να το κάνουμε αυτή τη βδομάδα για να τα'χουμε μαζεμένα!
    Άντε, περιμένουμε και σένα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. @Νατάσσα Αφού ταιριάζει το άσμα, τι να κάνουμε!
    Της το είπα, μην ανησυχείς! Είδα ότι βρεθήκατε κιόλας, ε; Χεχε!
    Να έρθεις στον Τύρναβο ή άντε και στην Λάρισα. Και εκεί τσίπρα Τυρνάβου σερβίρουμε!
    Μαγειρική με αλκοόλ, ε; Καθόλου κακή ιδέα!

    @σκουλήκι Ώστε έτσι ε; Τύφλα, τελείως;
    Θα πειραματιστούμε λοιπόν!
    Φιλί

    @kikop80 Και ούζο με γλυκάνισο έχουμε! Ό,τι γουστάρετε!
    Την καλησπέρα μου και ευχαριστώ για το link!

    @rain Ώστε έχεις επισκεφθεί, ε;
    Μια χαρά σε βρίσκω!
    Θα του πω του πατέρα, θα του πω.
    Φιλιά

    @ηφαιστίωνας Είπα και γω μην έγινε τίποτε περίεργο!
    Πάλι καλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Εχω σα χομπι το κρασι, και εχω δοκιμασει και απο τα κρασια της Ραψανης.

    Θα κοιταξω μηπως μπορεσω να βγαλω καμια φωτογραφια και θα συμμετεχω και γω.

    Κατι αλλο, το τσιπουρο ειναι κατα τη γνωμη μου αυτο με το γλυκανισο.

    Αν ειναι χωρις γλυκανισο, προτιμω την τσικουδια. Ειναι πιο μυρωδατη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. @αντώνης Να συμμετέχεις, ασφαλώς!
    Άντε, σε περιμένουμε.
    Εννοείται ότι τσίπουρο με γλυκάνισο είναι ό,τι πρέπει.
    Και η τσικουδιά μια χαρά.
    Εβίβα μας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. να βάλεις poll
    τσικουδια V τσίπουρου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. @Νατάσσα

    Ναι ναι εγώ είμαι που είχα γράψει για την Κάσο.
    Ωραία αφού δεν υπάρχει dead line είμαι και εγώ μέσα για ένα αφιέρωμα σχετικό με κρασοκαταστάσεις από την Κω. Αρχίζω να το ετοιμάζω. Μάλλον τη Δευτέρα θα το ανεβάσω για να ψάξω να βρω που έχω καταχωνιάσει τις φωτογραφίες.
    Ομορφη η πρωτοβουλία σας παιδιά. πάντα τέτοια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. @Kitso Mitsos

    Εχω μαζέψει όλα τα παραδοσιακά τραγούδια που τραγουδιώνται στο Μπουρανί αλλά ακόμη δεν έχω καταφέρει να το δω live.
    Θα το οργανώσω με την πρώτη ευκαιρία

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. Ετσι εξηγείται η πολυμέτωπη δράση του γιου.
    Είναι και ο πατέρας δραστηριότατος.
    Γεια σου Κίτσο μας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. Ρε γμτ να πίνω ούζο και τσίπουρο....
    Στην υγειά σου :)

    χχχχ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  38. @Νατάσσα Τόση δημοκρατία πλέον; Έχουμε επηρεαστεί μου φαίνεται ;-)

    @darthiir the abban Και αυτό σωστό! Χαχα!

    @dyosmaraki Τι περιμένεις; Εύκολο είναι :-)

    @αστροσυμμορίτες Η αλήθεια είναι ότι σόι πάει το βασίλειο ;-)
    Καλησπέρα

    @και λοιπόν Έλα από τα μέρη μας να σε κεράσουμε!
    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  39. αγαπάμε Τύρναβο όχι γιατί έχουμε πάει άλλα γιατι έχουμε πιέι χαχαχαχα
    Καλό βράδυ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  40. Crazy Tourist, όχι και θεός, Ημίθεος και βάλε...
    Γλυκο-Κερασο-Ζουζούνα, όντως ειμαι περήφανος
    Σταλαγματιά, ναι εγώ τις ...τράβηξα
    Προς όλους τους ...σχολιαστές: ΣΑς ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ για τα καλά σας λόγια

    ο μπαμπας του KitsouMitsou

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  41. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  42. Κάποια άλλη φορά θα πρέπει να άνεις ανάρτηση για το μπουρανί. να μάθοπυμε επιτέλους τι είναι αυτό το έθιμο. τα τσίπουρα και τα κρασιά λίγο πολύ τα γνωρίζουμε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  43. @mahler76 Κυρίως γι αυτά που έχουμε πιει, δηλαδή; Χεχε!
    Καλημέρα!

    @πατέρας Τώρα εγώ τι να σχολιάσω; Χαχαχα!
    Καλημέρα και ευχαριστώ και πάλι!

    @φλούφλης Δεν έχω όμως φωτογραφίες απ'το Μπουρανί. Λες να επιστρατεύσω τον πατέρα μου πάλι;
    Καλημέρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  44. @penny Του τα μεταβιβάζω πάραυτα!
    Καλημέρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή