Πέμπτη, 21 Φεβρουαρίου 2008

Μάρκετινγκ της λογικής και του συναισθήματος

Πρόσφατα παρακολούθησα τις εργασίες ενός συνεδρίου μάρκετινγκ αφιερωμένο αποκλειστικά στον κλάδο μου που εργάζομαι, με τη συμμετοχή των μεγαλύτερων εταιριών. Έχοντας σπουδάσει κάτι αντίστοιχο, παρακολούθησα με ενδιαφέρον τις περισσότερες διαλέξεις, αν και δυστυχώς οι περισσότερες δεν περιείχαν τίποτε παραπάνω από την αυτοπροβολή των παρουσιαστών και των εταιριών τους χωρίς παραπάνω στοιχεία. Ακόμα και αυτά είχανε τη σημασία τους, όμως, γιατί έτσι βλέπεις πώς λειτουργεί και σκέφτεται ο εν δυνάμει ανταγωνιστής.

Απ’όλες τις παρουσιάσεις, αυτή που μου έκανε περισσότερο εντύπωση ήταν μία σχετική με το συναίσθημα στο μάρκετινγκ. Επίκληση συναισθήματος, κατάθεση συναισθήματος, ανάκληση συναισθήματος είναι μερικές από τις έννοιες που απαντά και επιδιώκει κανείς στο σύγχρονο μάρκετινγκ. Εκεί κάπου χάθηκα στις σκέψεις ή μάλλον στα συναισθήματά μου.

Όντας περισσότερο ορθολογιστής, προσπάθησα να ξεδιαλύνω το ρόλο του συναισθήματος στις αποφάσεις μου. Κάνοντας τις σκόρπιες αυτές σκέψεις, ανακάλυψα τελικά κάτι που με έβαλε σε περαιτέρω προβληματισμό. Η λογική οδηγεί σε συμπεράσματα, ενώ το συναίσθημα σε δράση...

Λογική και συναίσθημα, η αιώνια κόντρα. Όλοι λειτουργούμε περισσότερο βάση του ενός, άλλες φορές ρίχνουμε βάρος στο άλλο, σπάνια προσπαθούμε να αποκλείσουμε το ένα από τα δύο και τελειωμό δεν έχει αυτή η ιστορία. Ο καθένας κρίνει και λειτουργεί αναλόγως τη φύση του και τις ανάγκες της εκάστοτε στιγμής.

Μυαλό και καρδιά. Μια απόσταση εκ των πραγμάτων μικρή, αλλά όχι αμελητέα.