Τετάρτη, 2 Μαΐου 2012

Περίπου προεκλογική ανάρτηση

Λίγες μέρες πριν από τις καθοριστικές εκλογές, μερικές βδομάδες πριν από τις πιθανές επαναληπτικές, μία μέρα μετά την έλευση του Μαΐου που για πολύ κόσμο ήρθε ζεστά. Μέσα σ'αυτό το κλίμα διαμορφώνεται η προεκλογική αναμέτρηση, που είναι η πιο σοβαρή και καθοριστική για την πορεία του κράτους αυτού, μέχρι την επόμενη πιο σοβαρή και καθοριστική και ούτω καθεξής. Ειδικά τον τελευταίο καιρό έχει καταρρεύσει η έννοια του κλασικού δικομματισμού και έχουν ανεβεί τα λεγόμενα μικρά κόμματα, ως απόρροια της γενικότερης αντίληψης ότι "για όλα φταίνε ΠΑΣΟΚ και ΝΔ που μας φτάσανε ως εδώ".

Χθες το βράδυ γυρνώντας από το αεροδρόμιο έπειτα από ταξίδι στις Βρυξέλλες - παρεμπιπτόντως, κυρίως Ισπανοί ρωτούσαν επίμονα πώς είναι η κατάσταση στην Ελλάδα καθώς βλέπουν να έρχεται το κύμα και σ'αυτούς - κατέβηκα με το Χ95 Σύνταγμα. Ο οδηγός πριν ξεκινήσουμε, έλεγξε τα εισιτήριά μας, καθώς για τα δρομολόγια από το αεροδρόμιο είναι ξεχωριστό που κοστίζει 5 ευρώ. Στόχος να πάρουμε μετά το νυχτερινό 040 που πάει μέχρι Πειραιά και μας εξυπηρετούσε. Αφού το περιμέναμε κανένα 20λεπτο (το πρόγραμμα με τα δρομολόγια απουσίαζε), ανεβήκαμε περίπου 30 άτομα. Επειδή όπως είπα μου αρέσει να παρατηρώ, διαπίστωσα ότι από τα 30 άτομα, εισιτήριο χτυπήσαμε μόνο 2. Δε θέλω να είμαι κακεντρεχής, ας θεωρήσουμε ότι ορισμένοι από αυτούς είχανε όντως κάρτες. Οι υπόλοιποι όμως;

Κάποιος μπορεί να επικαλεστεί την απουσία ελεγκτή. Χρειαζόμαστε δηλαδή συνεχή έλεγχο για να κάνουμε το αυτονόητο, όταν χρησιμοποιούμε μια υπηρεσία να την πληρώνουμε; Άλλος πάλι μπορεί να πει για την υψηλή τιμή. Μα δεν μας υποχρεώνει κανείς να πάρουμε το λεωφορείο, μπορούμε κάλλιστα να χρησιμοποιήσουμε ταξί ή τα πόδια. Κάποιος τρίτος μπορεί να επικαλεστεί τα αραιά δρομολόγια και ούτω καθεξής. Επειδή είχα πρόσφατες τις εικόνες, στις Βρυξέλλες η πλειοψηφία όσων χρησιμοποιούσαν την συγκοινωνία, ακύρωναν εισιτήρια. Ελεγκτή δεν είδα πουθενά, ενώ η τιμή είναι υψηλότερη των αντίστοιχων εισιτηρίων στην Αθήνα - η οποία τιμή μέχρι πρόσφατα επιδοτούνταν, εις βάρος των πολιτών της υπόλοιπης Ελλάδας που δεν χρησιμοποιούν την υπηρεσία.

Τι είναι αυτό που διαφοροποιεί άραγε τους πολίτες στη μία και στην άλλη χώρα; Και γι αυτά φταίει ο δικομματισμός; Ή μήπως έχουμε ακριβώς το πολιτικό σκηνικό που μας αξίζει ως κοινωνία; Αν δεν αλλάξουμε άραγε συμπεριφορές από τα μικρά και τα απλά καθημερινά, πώς άραγε περιμένουμε να αλλάξουμε στα πιο μεγάλα; Όλα αυτά λίγο πριν τις σοβαρές και καθοριστικές εκλογές της 6ης Μαΐου...


ΥΓ Ειδικά για το θέμα των συγκοινωνιών, παλιότερα είχε τεθεί το θέμα να κάνουν τους ελέγχους οι οδηγοί. Αντέδρασε, φυσικά, το συνδικαλιστικό τους όργανο γιατί αυτοί "δεν είναι ελεγκτές αλλά οδηγοί". Άλλη γάγγραινα του συστήματος όπως κατάντησε.
ΥΓ1 Μέχρι τώρα τα ελλείμματα των ΜΜΜ χρηματοδοτούνταν από τον κρατικό προϋπολογισμό. Η συμμετοχή αυτή βαίνει μειούμενη. Οι φορολογούμενοι εκτός Αθηνών χρηματοδοτούσαν τις συγκοινωνίες των κατοίκων της πρωτεύουσας, οπότε ουσιαστικά επιδοτούσαν - ανάμεσα σε όλα τα άλλα - και τις πρακτικές του δεν-χτυπάω-εισιτήριο-γιατί-έτσι. Μόνο σε μένα φαίνεται άδικο αυτό, να πληρώνουν οι μη χρήστες ενώ αρκετοί χρήστες να αποφεύγουν με το έτσι-θέλω; Καλή η κοινωνική πολιτική, όταν έχεις όμως πολίτες που την εκτιμούν και την σέβονται.
ΥΓ2 Είπαμε, για όλα φταίνε ΝΔ-ΠΑΣΟΚ. Ποτέ το ξερό μας το κεφάλι και οι κακές πρακτικές μας.